Number of the records: 1  

Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace

  1. Polenský, Tomáš, 1987-

    Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace [rn] / Tomáš Polenský. -- schém., tabulka. -- Poznámky v textu - Stať z kolektivní monografie z 1. ročníku odborné konference Proměny dramaturgie. Režisér, střihač a kameraman Tomáš Polenský se v tomto příspěvku snaží naznačit směr, jakým se dá dramaturgicky přistupovat k filmům, které vybočují z pravidel tzv. klasické dramaturgie. Nejdříve se zaměřuje na definici příběhu a jeho základní elementy, dále se věnuje příběhu z pohledu kognitivní psychologie a evoluční biologie. Následně načrtává teorii příběhového trojúhelníku tak, jak ji definoval americký lektor tvůrčího psaní a pedagog Robert McKee, a popisuje jednotlivé druhy příběhu; seznamuje s dramaturgickou pyramidou česko-severomakedonského režiséra, herce a střihače Ivo Trajkova. V poslední části studie se dívá na dramaturgická specifika jednotlivých druhů příběhu, a pokouší se tak naznačit koncepci alternativní dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace.

    In Proměny dramaturgie Horsáková, Monika, 1970-. -- Opava : Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě, 2017. -- S. 136-148

    1. filmová dramaturgie 2. filmová tvorba 3. filmová teorie 4. filmové vzdělávání 5. narace ve filmu 6. vyprávění postavy 7. stati 8. studie

    I. Proměny dramaturgie. -- S. 136-148

    791.3+791.51+791.2:792.027+791.62-026.15+791.32.01+(049)+(048.8)
    ABC135
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.