Number of the records: 1  

Fotogenie a suprarealita

  1. Voskovec, Jiří, 1905-1981

    Fotogenie a suprarealita [rn] / aut. Jiří Voskovec. -- Původní vyd.: Disk 2, 1925, jaro, s. 14-15 - Podle ústřední teze této studie přinesla fotografie nový realismus, neboť odhaluje "suprarealitu" - optický destilát skutečnosti. V závěru autor dochází k zásadnímu pravidlu pro filmového umění (fotogenie = estetika kinografie = filmové umění), kterým je harmonizace dokonalé fotografie s rytmem kina: sekundární optické kvality filmu (režie, rytmus, spád děje) musí být úměrné jeho optickým kvalitám primárním (čili fotografované suprarealitě).

    In Stále kinema Szczepanik, Petr, 1974-. -- Praha : Národní filmový archiv, 2008. -- S. 162-165

    1. fotografie a film - 1925 2. filmová estetika - 1925 3. filmová teorie - 1925 4. stati

    I. Stále kinema. -- S. 162-165

    (049)+77+791+791.32.01:111.852+791.32.01
    ABC135
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.