Number of the records: 1  

CZ

  1. Česálková, Lucie, 1983-

    CZ [rn]. Mezi univerzálností a exkluzivitou / Lucie Česálková

    In Spotřební imaginace státního socialismu Táborský, Ondřej, 1981-. -- Praha : Národní muzeum, 2022. -- S. 120-167

    Teoretička a historička filmu Lucie Česálková se ve své studii pokouší vysvětlit, jak vývoj audiovizuální reklamy v poválečném Československu ovlivňovala dynamika univerzálnosti a exkluzivity, která byla ovlivněna specifickou souhrou institucionálně-organizačních ekonomických, mediálně-technologických a sociokulturních proměn v rámci socialistického státu. Tato studie nahlíží na hraniční povahu reklamního filmu na třech rovinách: na rovině mediálně-průmyslové, rovině diskurzivní a rovině estetické a obsahové. Z mediálně-průmyslového hlediska při vymezování pozice; jakou měl reklamní film mezi sférami průmyslu a obchodu, kinematografie a televizního vysílání; byla podstatným faktorem materialita filmového média (reklama natáčena na 16 mm nebo 35 mm formát). Prostřednictvím analýzy diskurzu studie představuje klíčová témata myšlení o reklamním filmu a upozorňuje na ty, kteří tato témata do debaty vnášeli. Esteticko-obsahová analýza reklamního filmu je zde založena na analýze více než tří stovek reklamních filmů natočených v období 1945-1989.

    1. Bárta, Vladimír, 1933- 2. Krátký film Praha a.s. (Česko) 3. Merkur 4. Nezlob, Kristino!. 1956. film 5. filmová teorie - Česko 6. filmoví teoretici 7. filmová věda a výzkum - Československo 8. reklama a film - Československo 9. reklamní film - Československo 10. sociologie a film 11. audiovizuální prostředky 12. média 13. mediální studia a výzkum 14. masmédia 15. krátký film - Československo 16. dokumentární film - Československo 17. nonfikční film - Československo 18. televizní reklama a film - Československo 19. public relations 20. ekonomika a film - Československo 21. stát a film - Československo 22. socialismus a film - reklamní tvorba - Československo - 1948-1989 23. produkce - Československo - 1948-1989 24. propagační film - reklama 25. produkční filmové společnosti a studia 26. studie 27. analýzy

    I. Spotřební imaginace státního socialismu. -- S. 120-167

    (048.83)+(048.8)+659.4+316.323.7:791+321+791+338+791+316.74+791+791.3-051+791.32.01+791.32+659.1+791+316.774+316.774:37.016+316.774:303+659.3+791-22+791.22+791.63+791.53+659.1:654.198+791.229+791:659.1+347.777+659.1:654.198+659.127
    ABC135
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.