Number of the records: 1  

Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace

  1. Polenský, Tomáš, 1987-

    Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace [rn] / Tomáš Polenský

    In Proměny dramaturgie Horsáková, Monika, 1970-. -- Opava : Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě, 2017. -- S. 136-148

    Stať z kolektivní monografie z 1. ročníku odborné konference Proměny dramaturgie. Režisér, střihač a kameraman Tomáš Polenský se v tomto příspěvku snaží naznačit směr, jakým se dá dramaturgicky přistupovat k filmům, které vybočují z pravidel tzv. klasické dramaturgie. Nejdříve se zaměřuje na definici příběhu a jeho základní elementy, dále se věnuje příběhu z pohledu kognitivní psychologie a evoluční biologie. Následně načrtává teorii příběhového trojúhelníku tak, jak ji definoval americký lektor tvůrčího psaní a pedagog Robert McKee, a popisuje jednotlivé druhy příběhu; seznamuje s dramaturgickou pyramidou česko-severomakedonského režiséra, herce a střihače Ivo Trajkova. V poslední části studie se dívá na dramaturgická specifika jednotlivých druhů příběhu, a pokouší se tak naznačit koncepci alternativní dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace.

    1. filmová dramaturgie 2. filmová tvorba 3. filmová teorie 4. filmové vzdělávání 5. narace ve filmu 6. vyprávění postavy 7. stati 8. studie

    I. Proměny dramaturgie. -- S. 136-148

    791.3+791.51+791.2:792.027+791.62-026.15+791.32.01+(049)+(048.8)
    ABC135
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.