Number of the records: 1  

Propaganda jakožto opuštěný pojem v kulturním prostoru

  1. Bílek, Petr A., 1962-

    Propaganda jakožto opuštěný pojem v kulturním prostoru [rn] / Petr A. Bílek

    In Film a dějiny 7 Kopal, Petr, 1975-. -- Praha : Václav Žák - Casablanca, 2018. -- S. 17-30

    Literární teoretik a historik Petr A. Bílek se ve své studii věnuje propagandě jakožto "opuštěnému pojmu v kulturním prostoru". Konstatuje, že výraz propaganda je nejzanedbávanějším pojmem na poli terminologie věd o kultuře. Může být pochopen jako označení žánru, způsobu šíření idejí a nebo jako synonymum dezinformací. Autor dále uvádí, že výraz propaganda má v současném užití zejména negativní hodnotící funkci. Dále seznamuje s novým, širším a nosnějším pojmem persvaze (apelativní působení). Bílek v této studii přináší teoreticko-kritickou reflexi propagandy v akademické sféře.

    1. propaganda a film 2. propagandistický film 3. politika a film 4. politické systémy a film 5. totalita a film 6. kultura 7. kultura a film 8. studie

    I. Film a dějiny 7. -- S. 17-30

    316.7+316.7+791+32.019.5+791+32.019.5+791.231+32+791+321+791+321.64+791+(048.8)
    ABC135
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.