Number of the records: 1  

Jak obehrát železnou oponu

  1. SYS265795
    LBL
      
    00000nam^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230406151914.8
    010
      
    $a 978-80-7470-317-1 $b brož.
    035
      
    $a (NFA-K)b-00246176
    100
      
    $a 20230404h2021 m 0czey0103 ba
    101
    1-
    $a cze $c eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Jak obehrát železnou oponu $e počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu $f Jaroslav Švelch $g z anglického originálu ... přeložili Daniel Dolenský a Petra Jelínková $g úprava překladu Jaroslav Švelch $g doslov Sangita Shresthová a Henry Jenkins
    205
      
    $a Vyd. 1.
    210
      
    $a Praha $c Filip Tomáš - Akropolis $d 2021
    215
      
    $a 411 s. $c il.
    225
    2-
    $a #POPs $v sv. 6
    307
      
    $a Předmluva
    307
      
    $a Úvod
    307
      
    $a Doslov
    320
      
    $a Jmenný rejstřík
    320
      
    $a Bibliografie na s. 343-392
    330
      
    $a Kniha herního historika Jaroslava Švelcha (původně vydaná v univerzitním nakladatelství se sídlem v Cambridge - MIT Press ) je postavena na více než čtyřiceti rozhovorech a studiu archivního materiálu. Na příbězích místních amatérských programátorů mapuje počátky hraní a tvorby her pro osmibitové mikropočítače na československém území. Jedná se tedy o práci, která kombinuje prvky historiografie s kulturálními a mediálními studii. První část knihy se zabývá obecně kontextem počítačového hobby. Sleduje marné pokusy o výrobu domácích modelů mikropočítačů a debaty o (ne)dostupnosti počítačové techniky. Závěrečné dvě kapitoly pak dokumentují domácí herní tvorbu, která kreativně přetvářela západní vzory a postupně se posouvala k osobité původní tvorbě. Například je zde analyzována hra Dobrodružství Indiana Jonese na Václavském náměstí v Praze 16. 1. 1989, v níž ikonický západní hrdina bojuje proti příslušníkům Veřejné bezpečnosti a Lidových milic během Palachova týdne. Ukazuje, že českoslovenští amatéři patřili k prvním herním tvůrcům, kteří považovali hry za flexibilní vyjadřovací prostředek schopný prostředek schopný zpracovávat celou šíři témat a postojů.
    454
    -1
    $1 200 1 $a Gaming the Iron Curtain
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost $y Československo $z 1981-1990
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003214 $a počítačové hry $y Československo $z 1981-1990
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003646 $a normalizace, Československo, 1969-1989
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002706 $a vývoj médií
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067396 $a monografie
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 94(437)"1969/1989" $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 794:004.9 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 793 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004.738.5 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 795 $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0077297 $a Švelch $b Jaroslav $f 1981- $4 070 $4 730
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0146317 $a Dolenský $b Daniel $f 1984- $4 730
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0144223 $a Jelínková $b Petra $4 730
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0149915 $a Shrestha $b Sangita $f 1974- $4 075
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0124479 $a Jenkins $b Henry $f 1958- $4 075
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20230404 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135
    T85
      
    $x existuji fulltexy

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.