Number of the records: 1
V tratolišti
SYS 263372 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20221121105521.1 010 $b Váz. 035 $a (NFA-K)b-00243746 100 $a 20221109h m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a V tratolišti $z eng $d In pool of blood $e disertační práce $e detektivka a její produkční cykly mezi různými aktéry zestátněné československé kinematografie (1945-1965) $e crime films and its production cycles between various participants of Czechoslovak nationalized cinema (1945-1965) $f Martin Mišúr 210 $a Praha $c Univerzita Karlova, Katedra filmových studií $d 2021 215 $a 321 s. 307 $a Úvod 307 $a Resumé v angličtině 307 $a Závěr 307 $a Seznam použitých zkratek 307 $a Seznam citovaných filmů 320 $a Bibliografie na s. 292-322 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Východiskem disertační práce je průzkum předpokladů hrané dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od okamžiku květnového osvobození a srpnového zestátnění do fáze dílčího utlumení produkčních cyklů a žánrových označení. Od poloviny 60. let se tyto filmy etablovaly a po dobu několika desetiletí úspěšně přečkaly četné kolize produkční i společensko-politické. Klíčovým úkolem práce je objasnit, co především stálo právě za tímto žánrovým vývojem. Metodologicky práce těží ze žánrové teorie, konkrétně pak výzkumu produkčních cyklů, adaptovaném na tuzemské prostředí. Vymezení produkčního cyklu (tematický vzorec v produkčním uplatnění, který je při nepřerušené pravidelnosti realizován po dobu několika let) je přebráno z dosavadních definic badatelů (př. Rick Altman, Steve Neale, Richard Nowell, Peter Stanfield). Pro místně lokalizovaný výzkum je podstatná adaptace výzkumných pozic na tuzemské prostředí (Petr Szczepanik). Martin Mišúr pokládá produkční cyklus za prostor pro trojí analytické tázání: tematické, produkční a časové. Dvě základní výzkumné otázky zní takto: Jak a proč došlo k poválečnému rozmachu české filmové detektivky, i když měla během zkoumaného období oficiálně přinejmenším pejorativní pověst? Jaké aspekty hrály roli při jejím prvotním pokvětnovém postupu, bezprostředně poúnorové transformaci a nápadném rozkvětu od 60. let? 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y Československo $z 1945-1965 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001620 $a filmová dramaturgie $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Československo $z 1945-1965 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Česko $z 1945-1965 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003137 $a cyklus $x produkční cyklus 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002465 $a stát a film $y Československo $z 1945-1965 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001579 $a detektivní film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001911 $a kriminální film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry 608 $3 nfa_un_auth*0067289 $a disertace 675 $a 791.61 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a (043.3) $z cze $9 MRF 675 $a 791-24 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 791.2:792.027 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 329.15+791 $z cze $9 MRF 675 $a 721.23 $z cze $9 MRF 675 $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63 $z cze $9 MRF 675 $a 321+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.5 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0121504 $a Mišúr $b Martin $f 1990- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221109 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy
Number of the records: 1