Number of the records: 1  

Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace

  1. SYS238730
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015171319.6
    035
      
    $a (NFA-K)b-00217650
    100
      
    $a 20190906j2017 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace $b rn $f Tomáš Polenský
    215
      
    $c schém., tabulka
    307
      
    $a Poznámky v textu
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie z 1. ročníku odborné konference Proměny dramaturgie. Režisér, střihač a kameraman Tomáš Polenský se v tomto příspěvku snaží naznačit směr, jakým se dá dramaturgicky přistupovat k filmům, které vybočují z pravidel tzv. klasické dramaturgie. Nejdříve se zaměřuje na definici příběhu a jeho základní elementy, dále se věnuje příběhu z pohledu kognitivní psychologie a evoluční biologie. Následně načrtává teorii příběhového trojúhelníku tak, jak ji definoval americký lektor tvůrčího psaní a pedagog Robert McKee, a popisuje jednotlivé druhy příběhu; seznamuje s dramaturgickou pyramidou česko-severomakedonského režiséra, herce a střihače Ivo Trajkova. V poslední části studie se dívá na dramaturgická specifika jednotlivých druhů příběhu, a pokouší se tak naznačit koncepci alternativní dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*233424 $1 200 1 $a Proměny dramaturgie $f eds. Monika Horsáková, Irena Kocí, Miroslav Zelinský $v S. 136-148 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě $d 2017 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0138480 $a Kocí $b Irena $f 1974- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0011993 $a Zelinský $b Miroslav $f 1961- $4 340
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001620 $a filmová dramaturgie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002710 $a filmové vzdělávání
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002066 $a narace ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002691 $a vyprávění postavy
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.51 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.2:792.027 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0138703 $a Polenský $b Tomáš $f 1987- $4 080
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20190906 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.