Number of the records: 1  

Mohamed Lakhdar a Boubaker Adjali

  1. SYS222373
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015154653.4
    035
      
    $a (NFA-K)b-00201605
    100
      
    $a 20180118j2017 m 0czey0103 ba
    101
    2-
    $a cze $a eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Mohamed Lakhdar a Boubaker Adjali $b rn $z eng $d Mohamed Lakhdar and Boubaker Adjali $e osudy dvou alžírských filmařů, kteří prošli pražskou FAMU $e <the> careers of two Algerian filmmakers who attended FAMU $f Olivier Hadouchi
    215
      
    $c il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Studie z dvojjazyčné publikace "Filmaři všech zemí, spojte se!" zaměřené na kulturní výměnu spjatou s pobytem filmařů ze třetího světa v Československu se zabývá životní a profesní dráhou dvou studentů pražské FAMU, Mohammeda Lakhdar-Haminy a Boubakera Adjaliho, které poslala do Prahy na studia v průběhu alžírské války Fronta národního osvobození, aby tu získali filmařské zkušenosti. Autor zde odhaluje dosud nediskutovanou provázanost FAMU s alžírským protikoloniálním bojem. Upozorňuje na fakt, že ačkoliv oba studovali zhruba ve stejnou dobu, jejich tvorba a profesní dráha se od sebe výrazně liší. Mohammedu Lakhdaru-Haminovi se podařilo prosadit se v celém světě, jako první africký filmař obdržel Zlatou palmu v Cannes za svůj film Kronika žhavých let (1975) a je považován za spoluzakladatele alžírské kinematografie, přesto, že FAMU nedokončil. Jeho filmy se týkají zejména alžírské války za nezávislost. Naproti tomu Boubaker Adjali, politicky angažovaný dokumentarista a novinář, se příliš neprosadil. Tvoří dokumentární filmy úzce svázané s válkami v Angole a Mosambiku, kterých se autor sám zúčastnil nebo filmy o konfliktech v Palestině, Západním Timoru, o apartheidu v Jižní Africe. Ještě za pobytu v Československu si zahrál ve filmu Věry Chytilové Strop.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*222156 $1 200 1 $a Filmaři všech zemí, spojte se! $z eng $d Filmmakers of the world, unite! $f Tereza Stejskalová (ed.) $g [texty: Kay Dickinson ... et al.] $v S. 97-121 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Praha $c Tranzit.cz $d 2017 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0132727 $a Stejskalová $b Tereza $f 1981- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0132730 $a Dickinson $b Kay $f 1972- $4 070
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0132731 $a Lakhdar-Hamina $b Mohammed $f 1934- $x alžírský filmový režisér a scenárista $y Alžírsko
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0132820 $a Adjali $b Boubaker $f 1939-2007 $x alžíský dokumentarista, herec, publicista $y Alžírsko
    601
    02
    $3 nfa_un_auth*0065136 $a Akademie múzických umění v Praze $b Filmová a televizní fakulta
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0094966 $a Strop $k 1962 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Alžírsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002386 $a scenáristé $y Alžírsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $y Alžírsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001728 $a herci $y Alžírsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003307 $a kolonialismus a film $y Alžírsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002621 $a válka a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002004 $a mezinárodní spolupráce
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 316.4.063.34 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 355.01+791(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 325:791(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.635-051(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.229(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632-051(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-051(65) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8)(65) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0132790 $a Hadouchi $b Olivier $f 1972- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20180118 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.