Number of the records: 1  

Aby režiséři nenosili nos nahoru

  1. SYS216166
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015151356.1
    035
      
    $a (NFA-K)b-00195537
    100
      
    $a 20170419j2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Aby režiséři nenosili nos nahoru $b rn $e barrandovští komunisté a každodennost českého filmaře v padesátých letech $f Petr Szczepanik
    307
      
    $a Poznámky
    307
      
    $a Prameny
    307
      
    $a Literatura
    330
      
    $a Kapitola z posledního svazku monografické řady Kultura a totalita s podtitulem Každodennost, jejímž autorem je filmový historik Petr Szczepanik. Východiskem studie se stala situace v poválečném českém filmovém průmyslu, který byl sice zestátněn již v roce 1945, nicméně až v letech 1948-1949 došlo k jeho vrcholné právní a organizační centralizaci, jejíž nejtužší forma přetrvala do roku 1954. To se projevilo zejména ve výrobě, kde byly tradiční praktiky a postoje filmařů konfrontovány s koncepcí filmové továrny odvozenou z těžkého průmyslu. Nejmarkantněji se střet starých a nových představ o organizaci umělecké práce projevil u tvůrčích profesí, např.: scenáristů, herců a režisérů. Umělci, zvyklí pracovat na volné noze, najednou museli denně jezdit do barrandovských ateliérů a tam sdílet pracovní dobu i prostředí se stovkami úředníků, techniků a dělníků. Jejich zoufalé stížnosti nám nabízejí jedinečný vhled do každodenního života filmaře ohroženého totalitním pojetím kulturní produkce.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*215491 $1 200 1 $a Kultura a totalita $h 4 $i Každodennost $f Ivan Klimeš, Jan Wiendl (eds.) $v S. 227-249 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Praha $c Filozofická fakulta Univerzity Karlovy $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012096 $a Klimeš $b Ivan $f 1957- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0089921 $a Wiendl $b Jan $f 1969- $4 340
    601
    02
    $3 nfa_un_auth*0089760 $a Filmové studio Barrandov $c Praha, Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Československo $z 1945-1960
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003661 $a totalita a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002491 $a filmová studia $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002001 $a mezilidské vztahy a film $y Československo $z 1950-1960
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002240 $a práce $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003226 $a sociální skupiny a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002241 $a filmoví pracovníci $y Československo
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 316.35:791(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.47+791(437)"1950/1960" $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75+791(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.621.1(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63-051(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.6-051(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 329.15+791(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 321.64+791(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.61(437)"1945/1960" $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0009612 $a Szczepanik $b Petr $f 1974- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20170419 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.