Number of the records: 1
Provenance and early cinema
- Provenance and early cinema / edited by Joanne Bernardi ... [et al.]. -- Bloomington : Indiana University Press, c2020. -- viii, 420 s. : il., faksim., grafy. -- (Early Cinema in Review: Proceedings of Domitor). -- Editoři: Joanne Bernardi, Paolo Cherchi Usai, Tami Williams, Joshua Yumibe - Autoři: Joanne Bernardi, Paolo Cherchi Usai, Camille Blot-Wellens, Germain Lacasse, Grazia Ingravalle, Ian Christie, Barbara Flueckiger, Noemi Daugaard, Olivia Kristina Stutz, Joshua Yumibe, Priska Morrissey, Clara Auclair, Teresa Castro, Anne Sigaud, Ned Thanhouser, Bret Vukoder, Mark Williams, Richard Abel, Patrick Ellis, Allain Daigle, Danielle Crepaldi Carvalho, Martin L. Johnson, Marina Dahlquist, Nadi Tofighian, Gregory A. Waller, André Habib, Ken Eisenstein, Eszter Polonyi, Charlie Keil, Christina Stewart, Christina Corfield, Norie Taniguchi, Kim Tomadjoglou, Germain Lacasse - Úvod - Poznámky v textu - Bibliografie v textu - Rejstřík - Kolektivní monografie "Provenance and early cinema" zahrnuje příspěvky přednesené na konferenci "15. biennial International Domitor conference", která se konala v museu George Eastmana (George Eastman Museum) a University of Rochester v roce 2018 a název knihy byl také tématem konference. Mezinárodní společnost pro studium raného filmu - Domitor (*1985) je sdružení pro lidí zajímající se o kinematografii od jejího vzniku až po její institucionalizaci kolem roku 1915 a snaží se prozkoumat nové metody historického výzkumu a porozumění podporou mezinárodní výměny informací, dokumentů a myšlenek. Kromě jiných činností pořádá Dormitor odborné konference, z nichž ta první se konala v roce 1990 v Quebecu. Torza raných filmů mají často svůj příběh. Jako materiální artefakty jsou tyto filmové fragmenty ústředním prvkem historie kinematografie, dnes možná více než jindy z důvodů snadnějšího pořizování kopií a sdílení. Do dnešních dní byla zanedbávána otázka původu filmů a jejich fragmentů a problematika migrace konkrétních filmů a sbírek, kdo je vytvořil, vlastnil, zpřístupnil a znovu využil. Pohyby filmu - napříč formáty, od producentů a distributorů ke sběratelům a archivním institucím – formovaly filmové dějiny. Vzhledem k rostoucímu šíření filmu v digitálních médiích a také jeho recyklaci v experimentální praxi je potřeba věnovat větší pozornost původu materiálů. Součástí publikace jsou tři příspěvky ve francouzském jazyce. -- ISBN 978-0-253-05299-5 (brož.)
1. Kahn, Albert, 1860-1940 2. Andersen, Thom, 1943- 3. Cornell, Joseph, 1903-1972 4. Gehr, Ernie, 1941- 5. Muybridge, Eadweard, 1830-1904 6. Domitor. mezinárodní oranizace 7. George Eastman House (muzeum fotografie : Rochester, New York) 8. Thanhouser Company. filmové studio : New Rochelle, New York 9. Archives de la Planète (Paříž, Francie) 10. Dawson City Museum (Dawson City, Kanada) 11. National Archives and Records Administration (nezávislý úřad : Washington (D.C.)) 12. Provenance and Early Cinema: Preservation, Circulation, and Repurposing. konference (15. : 2018 : Rochester, New York) 13. Dawson City: Frozen Time. 2016. film 14. dějiny filmu 15. dějiny filmu - němá éra 16. prehistorie filmu 17. filmová surovina 18. nitrát 19. filmová teorie 20. filmoví tvůrci 21. filmová tvorba 22. digitalizace 23. digitalizace obrazu 24. filmová věda a výzkum 25. filmové organizace 26. filmové archivy a instituce 27. filmová muzea 28. preservace filmů 29. dokumentární film - Spojené státy amer
I. Bernardi, Joanne
(048.8:082)+(048.8)+791.229+791.11+791.1"-1895"+791.1+791(091)+661.728.86+791.63-051+791.62-026.15+004+004.4'273+791.32.01+069+791.53+930.253:791+7.025+930+930.253:025.85+791.32+771.531.3
ABC135
Number of the records: 1