Number of the records: 1  

Die Kamera im Fokus

  1. SYS278441
    LBL
      
    00000nam^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20250311162420.2
    010
      
    $a 978-3-96707-896-1 $b brož.
    035
      
    $a (NFA-K)b-00258810
    100
      
    $a 20250304f2024 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a ger
    102
      
    $a DE
    200
    1-
    $a <Die> Kamera im Fokus $e von der gekurbelten zur digitalen Filmkunst in der deutsche Kinematografie $f redaktion Hans-Michael Bock und Erika Wottrich
    210
      
    $a München $c Richard Boorberg Verlag $d c2024
    215
      
    $a 189 s. $c il., faksim.
    225
    2-
    $a <Ein> CineGraph Buch $f herausgegeben von Hans-Michael Bock, Jan Distelmeyer und Jörg Schöning
    307
      
    $a Úvod
    307
      
    $a Autoři a autorky: Peter Badel, ALex Block, Thomas Brandlmeier, Eleanor Halsall, Evelyn Hampicke, Martin Jehle, Ursula von Keitz, Imme Klages, Florian Krautkrämer, Katharina Loew, Michael Neubauer, Chris Wahl
    320
      
    $a Jmenný rejstřík
    320
      
    $a Rejstřík filmů
    320
      
    $a Bibliografické odkazy v textu
    330
      
    $a Kamera je technickým a uměleckým středobodem filmové produkce. Technický vývoj kamery (a souvisejících technologií, jako je filmový materiál a osvětlení), který byl veden myšlenkou zachycení a reprodukce pohyblivých obrazů, je procesem, který začal s pohyblivou fotografií a s přechodem na digitál neskončil. Vysoce ceněné kameramanské umění německé kinematografie mělo velký vliv i v mezinárodním měřítku. Etablovaní mistři kamery odcházeli do zahraničí a pomáhali tam profesionalizovat filmovou produkci, zatímco mladí talenti ze zahraničí se zdokonalovali v německých ateliérech. Texty v tomto svazku se zabývají měnícím se profesionálním obrazem kameramanů, osvětlují technický vývoj a inovace a jejich vliv na estetiku a filmovou techniku, stejně jako krize v kameramanské práci, například ty, které způsobilo opuštění pevného obrazového formátu. Důležitým aspektem je raná estetika koláže, kamera v kinematografii expresionismu a na ní navazující film noir. Jsou zde také dekonstruovány mýty, které se kolem práce s kamerou vytvořily. Svazek reaguje na novější vývoj otázkou "Co je to digitální kamera?" Přináší přehled vztahu mezi kamerovou technikou a uměním filmu v Německu a zároveň mnoho aspektů práce s kamerou přehodnocuje. Sborník zahrnuje nově zpracované a doplněné přednášky z 35. ročníku Mezinárodního filmově-historického kongresu (35. Internationalen Filmhistorischen Kongress "Gekurbelt, Entfesselt, Bunt, Digital. Kameratechnik und Filmkunst in der deutschen Kinematografie"), který se konal v rámci 19. ročníku mezinárodního festivalu Cinefest (2022).
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0061276 $a Freund $b Karl $f 1890-1969 $x německo-americký kameraman a režisér českého původu $y Německo $y Spojené státy americké
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0062522 $a Lubezki $b Emmanuel $f 1964- $x mexický kameraman $y Mexiko
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0149929 $a Schünemann $b Emil $f 1882-1964 $x německý kameraman $y Německo
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0149930 $a Krampf $b Günther $y Rakousko-Uhersko $y Německo $y Velká Británie $f 1899-1950 $x rakouský kameraman
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0061321 $a Planer $b Frank F. $f 1894-1963 $x americký kameraman českého původu $y Spojené státy americké
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0154002 $a Courant $b Curt $f 1899-1968 $x německo-americký kameraman $y Německo $y Spojené státy americké
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0147839 $a CineFest $d 19. $e Hamburk, Německo etc. $f 2022
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0149924 $a Internationaler filmhistorischer Kongress $d 35. $e Hamburk, Německo $f 2022
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani $y Německo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002540 $a technika kamery
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002515 $a širokoúhlé systémy
    606
    0-
    $a filmová tvorba $3 nfa_un_entry*0002588 $y Německo $z 1920-1970
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj $x kamera $y Německo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $x technika $y Německo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003152 $a němý film $y Německo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002157 $a osvětlení
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003325 $a digitální videokamery
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067230 $a sborníky
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067229 $a sborníky konferencí
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    675
      
    $a 791.11 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (082) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (066) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (063) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 628.9 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.1 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791(091) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.534.1 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.5 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.621 $z cze $9 MRF
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0013333 $a Bock $b Hans-Michael $f 1947- $4 340
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0145208 $a Wottrich $b Erika
    710
    02
    $3 nfa_un_auth*0077895 $a Edition text + kritik $c nakladatelství : Mnichov, Německo
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20250304 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135
    T85
      
    $x existuji fulltexy

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.