Number of the records: 1  

Tenkrát u Tarantina

  1. TitleTenkrát u Tarantina
    Author infoŠimon Šafránek
    Author Šafránek Šimon (1977-)
    Physical description- 9 barev. il.
    Source document  Reflex, Roč. 30, č. 33 (15.08.2019), s. 30-35  ISSN 0862-6634.
    NoteRubrika: Téma
    AnnotationČlánek, který vyšel u příležitosti diváckého a obchodního úspěchu amerického filmu Tenkrát v Hollywoodu od režiséra a scenáristy Quentina Tarantina z roku 2019, zařazuje tento snímek do kontextu Tarantinovy filmové tvorby a přibližuje jeho režijní rukopis, uměleckou kariéru a životní osudy.
    Person keywords Tarantino Quentin (1963-)
    Film Tenkrát v Hollywoodu 2019
    Keywords filmy. Spojené státy americké. 2019 * režiséři. Spojené státy americké * scenáristé. Spojené státy americké * filmová tvorba. 1983-2019 * filmová režie. 1983-2019 * filmová hudba * umělecká kariéra * životní osudy a film
    Form. Descr. články
    UDC791.63(73), 791.633-051(73), 791.632-051(73), 791.62-026.15"1983/2019", 791.636:78, 791.633"1983/2019", 791.63:316.74, 316.728 +791, (046)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00216588
    Call numberIIp-4705/2019/2
    Databasexcla - ARTICLES
    Infoe-document is available for registered users only
    Title
    Obraz ženy v českém filmu v letech 1948-1956
    Subtitle
    bakalářská práce
    Author info
    Kateřina Zemančíková
    Author
    Zemančíková Kateřina
    Issue dataPhysical description
    - 96 s.
    Note
    Úvod. - Závěr. - Přehled filmů. - Bibliografie
    Annotation
    Kateřina Zemančíková ve své bakalářské práci ukazuje, jak český film v první polovině 50. let minulého století vnímal a konstruoval ženu, jakým způsobem ji zobrazoval, jakým způsobem onu konstrukci ženy využil ke svým propagandistickým účelům, a nakolik reflektoval a naplnil komunistickou ideologií proklamovanou "emancipaci" žen. Ve své práci vychází autorka z filmů, které vznikly v rozmezí let 1948-1956, tedy v letech nejtužšího stalinismu, kdy zestátněná kinematografie byla pod nejostřejším dohledem Komunistické strany Československa a plnila její ideové požadavky. Na základě analýzy vybraných filmů ověřuje Zemančíková hlavní hypotézu své práce: film (stejně jako socialismus) sice hlásal emancipaci žen, ale zůstalo jen u proklamací. V úvodu bakalářské práce se autorka věnuje politicko-kulturní situaci v první polovině 50. let a vlivem socialistického realismu na tehdejší kinematografii. Dále se soustřeďuje na teoretické kořeny ženské otázky a osvětluje metodologická východiska a v poslední části práce analyzuje filmy. Jednak na základě typologie ženských postav, jakými prostředky jsou charakterizovány, jaké vlastnosti jsou jim připisovány a kým.
    ISBN
    (krouž. vaz.)
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.