Number of the records: 1
Tenkrát u Tarantina
- Title
Title Tenkrát u Tarantina Author info Šimon Šafránek Author Šafránek Šimon (1977-) Physical description - 9 barev. il. Source document Reflex, Roč. 30, č. 33 (15.08.2019), s. 30-35 ISSN 0862-6634. Note Rubrika: Téma Annotation Článek, který vyšel u příležitosti diváckého a obchodního úspěchu amerického filmu Tenkrát v Hollywoodu od režiséra a scenáristy Quentina Tarantina z roku 2019, zařazuje tento snímek do kontextu Tarantinovy filmové tvorby a přibližuje jeho režijní rukopis, uměleckou kariéru a životní osudy. Person keywords Tarantino Quentin (1963-) Film Tenkrát v Hollywoodu 2019 Keywords filmy. Spojené státy americké. 2019 * režiséři. Spojené státy americké * scenáristé. Spojené státy americké * filmová tvorba. 1983-2019 * filmová režie. 1983-2019 * filmová hudba * umělecká kariéra * životní osudy a film Form. Descr. články UDC 791.63(73), 791.633-051(73), 791.632-051(73), 791.62-026.15"1983/2019", 791.636:78, 791.633"1983/2019", 791.63:316.74, 316.728 +791, (046) Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Doc. Kind RP - Articles Catal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu NFA Control Number (NFA-K)b-00216588 Call number IIp-4705/2019/2 Database xcla - ARTICLES Info e-document is available for registered users only article
Obraz ženy v českém filmu v letech 1948-1956Subtitlebakalářská práceAuthor infoKateřina ZemančíkováAuthorIssue dataPhysical description- 96 s.NoteÚvod. - Závěr. - Přehled filmů. - BibliografieAnnotationKateřina Zemančíková ve své bakalářské práci ukazuje, jak český film v první polovině 50. let minulého století vnímal a konstruoval ženu, jakým způsobem ji zobrazoval, jakým způsobem onu konstrukci ženy využil ke svým propagandistickým účelům, a nakolik reflektoval a naplnil komunistickou ideologií proklamovanou "emancipaci" žen. Ve své práci vychází autorka z filmů, které vznikly v rozmezí let 1948-1956, tedy v letech nejtužšího stalinismu, kdy zestátněná kinematografie byla pod nejostřejším dohledem Komunistické strany Československa a plnila její ideové požadavky. Na základě analýzy vybraných filmů ověřuje Zemančíková hlavní hypotézu své práce: film (stejně jako socialismus) sice hlásal emancipaci žen, ale zůstalo jen u proklamací. V úvodu bakalářské práce se autorka věnuje politicko-kulturní situaci v první polovině 50. let a vlivem socialistického realismu na tehdejší kinematografii. Dále se soustřeďuje na teoretické kořeny ženské otázky a osvětluje metodologická východiska a v poslední části práce analyzuje filmy. Jednak na základě typologie ženských postav, jakými prostředky jsou charakterizovány, jaké vlastnosti jsou jim připisovány a kým.ISBN(krouž. vaz.)
Number of the records: 1