Number of the records: 1  

Kolem půlnoci

  1. TitleKolem půlnoci
    Subtitlekino pro uši
    Author infoRobert Pavelka
    Author Pavelka Robert (1963-)
    Physical description- 11 barev. il.
    Source document  Cinema, [Roč. 28], č. 2 = sešit 322 (2018), s. 66-67  ISSN 1210-132X.
    NoteRubrika: Žurnál
    AnnotationRecenze americko-francouzského hudebního dramatu Kolem půlnoci.
    Film Kolem půlnoci 1986
    Keywords filmy. Spojené státy americké. Francie. 1968 * hudební film * hudba ve filmu * hudební skladatelky * mezilidské vztahy ve filmu * společnost ve filmu * kultura a společnost * dějové prvky ve filmu * natáčení a realizace * herecké obsazení
    Form. Descr. recenze
    UDC791.63(73), 791.63(44), 791.221.1, 78-055.2, 316.72/.75, 791.23, 791.62, 791.635, (0:82-95), (046)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00202229
    Call numberII-6460/2018
    Databasexcla - ARTICLES
    Title
    Plzeňský holt chybí [rn]
    Subtitle
    národní hodnoty ve filmech z období hledání nové podoby normalizační kinematografie
    Author info
    Jakub Machek
    Author
    Machek Jakub (1977-)
    Source document
     Film a dějiny 7, S. 240-251
    . Praha: Václav Žák - Casablanca, Ústav pro studium totalitních režimů, 2018.
    Note
    Poznámky
    Annotation
    Po potlačení Pražského jara hledaly dosazené autority novou podobu kulturní produkce. Návrat k socialistickému realismu inspirovanému produkcí první poloviny 50. let se ukázal jako nesmyslný a propagandistické snahy se přesunuly do oblasti populární kultury. Oblíbené žánry jako komedie nebo muzikály, jejichž tvorba navázala na úspěchy 60. let, byly využity pro předávání hodnotových sad, na kterých chtěl nový režim stavět svou legitimitu. Období první poloviny 70. let bylo dobou hledání vhodného fungujícího modelu, ve kterém spíše dominovala propagandistická složka nad zábavnou. Kulturní historik Jakub Machek se ve své studii zabývá jednou z komponent normalizační ideologické nabídky - vlastenectvím či nacionalismem založeným na vymezování se vůči Západu a sjednocujícím obyvatelstvo utužováním sdílených auto a heterostereotypů vesměs přežívajících z rétoriky národního obrození. Analyzovány jsou zde filmy Muž z Londýna (1974), Hvězda padá vzhůru (1974) a další, které zachycují prosazovanou podobu normalizační hegemonie na příkladech emigrace, srovnávání aspektů života doma a v kapitalistické cizině i akceptování drobných domácích nešvarů v duchu rozvíjející se komunální satiry.
    Film
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.