Number of the records: 1
Agenda setting
- McCombs, Maxwell
Agenda setting / Maxwell McCombs. -- Vyd. 1. -- Portál. -- 251 s.
Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. -- ISBN 978-80-7367-591-2 (brož.)
1. média 2. masmédia 3. masová komunikace 4. komunikační systémy 5. monografie
I. McCombs, Maxwell. Setting the agenda
316.774+659.3+316.772.4+32.019.5+(048.8)
ABC135
Number of the records: 1