Number of the records: 1  

Hlídač dynamitu

  1. NázevHlídač dynamitu
    Aut.údajescénář Pavel Juráček; režie Zdenek Sirový, [stejnojmenná předloha ze sbírky Němá barikáda] Jan Drda
    Autor Juráček Pavel (1935-1989)
    Další autoři Sirový Zdenek (1932-1995)
    Vyd.údaje [Praha] : FAMU, 1960
    Fyzický popis- 75 s.
    Jiná související díla  Hlídač dynamitu  /   Drda Jan (1915-1970)
    PoznámkyNa tit. listě: kamera - Milan Duda, produkce - Artur Stacha. - Cyklostyl. - Váz., dar
    Film Hlídač dynamitu 1960
    Předmět.hesla filmové adaptace * technický scénář. Československo. 1960
    Form.deskr. technické scénáře
    Systemat.791.63(437), 82-2
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CS - Československo
    Druh dok.ATS - Technické scénáře
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00038670
    Počet ex.1, z toho volných 0, prezenčně 1
    Databázexxxs - Scénáře
    SignaturaPřír.čísloLokaceDislokaceCSInfo
    S-2152-TS0005895FONDHRADpouze prezenčně
    Zemančíková Kateřina
    Vyd.údajeFyzický popis
    - 96 s.
    Poznámky
    Úvod. - Závěr. - Přehled filmů. - Bibliografie
    Anotace
    Kateřina Zemančíková ve své bakalářské práci ukazuje, jak český film v první polovině 50. let minulého století vnímal a konstruoval ženu, jakým způsobem ji zobrazoval, jakým způsobem onu konstrukci ženy využil ke svým propagandistickým účelům, a nakolik reflektoval a naplnil komunistickou ideologií proklamovanou "emancipaci" žen. Ve své práci vychází autorka z filmů, které vznikly v rozmezí let 1948-1956, tedy v letech nejtužšího stalinismu, kdy zestátněná kinematografie byla pod nejostřejším dohledem Komunistické strany Československa a plnila její ideové požadavky. Na základě analýzy vybraných filmů ověřuje Zemančíková hlavní hypotézu své práce: film (stejně jako socialismus) sice hlásal emancipaci žen, ale zůstalo jen u proklamací. V úvodu bakalářské práce se autorka věnuje politicko-kulturní situaci v první polovině 50. let a vlivem socialistického realismu na tehdejší kinematografii. Dále se soustřeďuje na teoretické kořeny ženské otázky a osvětluje metodologická východiska a v poslední části práce analyzuje filmy. Jednak na základě typologie ženských postav, jakými prostředky jsou charakterizovány, jaké vlastnosti jsou jim připisovány a kým.
    ISBN
    (krouž. vaz.)
    Film

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.