Number of the records: 1
A light affliction
SYS 258431 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20240205161527.7 010 $a 978-1-291-98130-8 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00238820 100 $a 20220112h2014 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US 200 1-
$a <A> light affliction $e <a> history of film preservation and restauration $f by Michael Binder 205 $a 1st publ. 210 $a [Morrisville $c Lulu Press] $d 2014 215 $a ix, 319 s. $c portréty 307 $a Zkratky 307 $a Odkazy 307 $a Biografické poznámky 320 $a Bibliografie na s. 309-319 320 $a Rejstřík 330 $a Filmový nadšenec, povoláním webový vývojář, Michael Binder věnoval svou knihu dějinám uchovávání a restaurování filmů. Od prvních pokusů o uchování filmů až po moderní dobu digitální techniky sleduje příběh lidí, kterým záleží na tom, aby byly filmové "poklady" uchovány i pro budoucí generace. První čtyři desetiletí po vynálezu filmu se téměř nikdo nesnažil uchovat miliony stop celuloidu, které protekly kamerami a promítačkami celého světa. Namísto toho byly kombinací náhod, zanedbání a úmyslného zničení navždy ztraceny tisíce filmů. Ve 30. letech 20. století pak začaly první společné pokusy o uchování filmů průkopníci jako Iris Barry v newyorském Muzeu moderního umění, Ernest Lindgren v Britském filmovém institutu a Henri Langlois ve Francouzské filmové akademii. K dalším hrdinům příběhu o uchovávání filmů patří Kevin Brownlow, který pečlivě poskládal dohromady film Abela Gance Napoleón. Robert A. Harris se ujal filmu Lawrence z Arábie a Martin Scorsese vedl kampaň, jejímž cílem bylo přimět společnost Kodak k výrobě filmového pásu méně náchylného k poškození. Snímek Metropolis zachránil argentinský sběratel a chybějící sekvence z filmů King Kong a Star is Born se zachovaly v soukromých rukou dlouho poté, co jejich tvůrci záběry vyřadili. Rozmach videofilmů v 80. letech přiměl filmová studia k zavedení programů na ochranu filmů a v digitálním věku se objevily nové metody výroby, projekce a uchovávání filmů. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0068505 $a Barry $b Iris $f 1895-1969 $x filmová kritička, publicistka, překladatelka $y Velká Británie $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0147112 $a Card $b James $f 1915-2000 $x americký archivář, filmový historik, konzervátor $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0128297 $a Langlois $b Henri $f 1914-1977 $x francouzský archivář, sběratel a kinofil $y Francie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0013602 $a Brownlow $b Kevin $f 1938- $x anglický scenárista, režisér, producent, redaktor a publicista $y Velká Británie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0002786 $a Scorsese $b Martin $f 1942- $x americký režisér, scenárista, střihač a producent $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0064465 $a Lindgren $b Ernest $f 1910-1973 $x anglický filmový historik a teoretik, archivář $y Velká Británie 601 02
$3 nfa_un_auth*0061570 $a FIAF 601 02
$3 nfa_un_auth*0052907 $a <The> American Film Institute 601 02
$3 nfa_un_auth*0075284 $a <La> Cinémathèque française $c filmotéka : Paříž, Francie 601 02
$3 nfa_un_auth*0052334 $a George Eastman House $c muzeum fotografie : Rochester, New York 605 $3 nfa_un_auth*0044451 $a Drak přichází $k 1973 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0147113 $a <An> affaire to Remeber $k 1957 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0041794 $a Lawrence z Arábie $k 1962 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0060442 $a Napoleon $k 1927 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $z 1895-1900 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003750 $a filmoví kurátoři 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003751 $a filmové kurátorky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001740 $a filmoví historici 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002762 $a zvláštní efekty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002260 $a filmoví producenti 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001590 $a DVD a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001591 $a filmy na DVD 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001956 $a filmová literatura 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 82:791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.631-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 070.48:791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791-051 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3-051 $z cze $9 MRF 675 $a 026.064 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.085.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791:004.085.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:78 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.11"1895-1900" $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 791.12 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0147109 $a Binder $b Michael $f 1970- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20220112 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy
Number of the records: 1