Number of the records: 1
Nehybností vpřed, aneb, Uzavření časoprostoru jako otevření možnosti
SYS 266472 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230801143821.0 035 $a (NFA-K)b-00246853 100 $a 20230519d2021 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Nehybností vpřed, aneb, Uzavření časoprostoru jako otevření možnosti $b rn $e stať připravená na základě skutečných filmů $f Jan Gogola ml. 307 $a Bibliografické odkazy 330 $a Australský teoretik Adrian Martin svým pojímáním pojmu "sociální mizanscéna" popírá hranici mezi filmem a skutečností v podobě dvou paralelních realit. Gogola považuje za sociální mizanscénu počátku 20. let izolaci a v covidu vidí dramaturga, který nastoluje téma a potažmo i narativ, a to například v podobě jednoty uzavřeného časoprostoru. Časoprostorové vymezení je společným jmenovatelem filmů, představených v této studii. Jedná se o filmy z produkce Fakulty multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, na kterých Gogola jako pedagog dramaturgicky spolupracoval. Zaměřuje se na sekvence z filmu režiséra a scenáristy Jaroslava Berana Trofej, snímek Petr Januschky Ostrov svobody, dále film Home video Tomáše Richtra, filmovou báseň režisérky a scenáristky Barbory Kučeríkové Obraz muže v červeném křesle v podzimní krajině. Všechny tyto filmy vidí Gogola jako „prahy“ propojující vnější svět s vnitřním, protože vnímají nehybnost jako možnost vnitřního pohybu. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*266274 $1 200 1 $a Proměny dramaturgie $f eds. Monika Horsáková, Irena Kocí $v S. 20-23 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2021 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0138480 $a Kocí $b Irena $f 1974- $4 340 605 $3 nfa_un_auth*0150705 $a Trofej $k 2021 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0149704 $a Ostrov svobody $k 2022 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0150709 $a Home Video $k 2020 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0150711 $a Obraz muža na červenom kresle v jesennej krajine $k 2021 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002488 $a studentský film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002322 $a realita ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001905 $a krátký film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002487 $a studenti a film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002454 $a společnost ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001620 $a filmová dramaturgie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 37.011.3-052+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791-22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 791.2:792.027 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 791.077-057.87 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0017006 $a Gogola $b Jan $f 1971- $4 070 $c ml. 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20230519 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm
Number of the records: 1