Number of the records: 1  

Experimentální film

  1. TitleExperimentální film [online]
    Document partDíl I.
    Author infoJiří Neděla
    Author Neděla Jiří (1982-)
    Physical description- 1 online zdroj
    Source document  25fps [on-line], 25.05.2007 . Nový Jičín: [25fps], 2007-.  ISSN 1802-5714.
    NoteRubrika: Rozhledy. - Obsahuje poznámky
    AnnotationČlánek o francouzském avantgardním a německém abstraktním filmu, který uchopuje téma prostřednictvím filmových tvůrců a jejich experimentálních snímků.
    Person keywords Ray Man (1890-1976) Léger Fernand (1881-1955) Alexejev Alexandr (1917-1992) Ruttmann Walther (1897-1941) Eggeling Viking (1880-1926) Richter Hans (1888-1976) Fischinger Oskar (1900-1967)
    Keywords režiséři. Spojené státy americké * trikoví výtvarníci. Německo * výtvarní umělci. Švýcarsko * režiséři. Sovětský svaz * filmaři. Německo. Spojené státy americké * malíři. Francie * experimentální film * avantgardní film * čistý film * směry v dějinách filmu
    Form. Descr. internetové zdroje, články
    UDC778.534.6-051(430), 72/76.071.1(494), 778.5-051(430)+(73), 791.633-051(73), 791.633-051(47), 75-051(44), 791.22-028.77, 791.21, 002.1:004.738.5, (0:82-95), (046)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00257670
    URLWebovská stránka
    Databasexcla - ARTICLES
    Infoe-document is available for registered users only
    References - PERIODIKA - Souborný záznam periodika
    Organ 1964
    Title
    Príroda, kultúra, film
    Subtitle
    zborník príspevkov z 21. česko-slovenskej filmologickej konferencie Príroda, kultúra, film
    Author info
    zodpovedný vydavatel’: Peter Dubecký; editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch, Miloš Ševčík ... [et al.]
    Další autoři
    Dubecký (1957-) Peter Kaňuch Martin (1973-) Ševčík Miloš (1973-)
    Issue
    1. vyd.
    Issue dataPhysical description
    - 221 s.: il.
    Note
    Úvod. - Přehled česko-slovenských filmologických konferencí. - Poznámky. - Bibliografické odkazy
    Contains
    Neseni technikou, prostoupeni přírodou: poznámky k filmu Solaris Andreje Tarkovského / Miloš Ševčík -- Godfrey Reggio a současná enviromentální estetika / Ondřej Dadejík, Martin Kaplický -- Fenomenologie přírody, umění a film / Petr Prášek -- (Ne)chýba nám horizont?: k premene pohl’adov na krajinu etablovaných vo filme / Romana Javorčeková -- Hore a dole: Medená veža a Orlie pierko: o tom, ako postupne víťazila normalizácia / Martin Ciel -- Fascinácia horským filmom: naratívne porozumenie a emocionálne zaangažovanie / Zuzana Goleinová -- Na Slovensku najít, co je třeba: recepce českých prvorepublikových filmů ve slovenském tisku / Milan Cyroň -- Na řece, u rybníka: role povrchových vod v českých filmech / Petr Mareš -- Smrť v lese: od transcendentalismu k naturalizmu v kinematografii hollywoodského mainstreamu / Michaela Malíčková, Juraj Malíček -- Príroda a kultúra ako variácie na tému (post)humanizmu vo filmoch Viery Čákanyovej / Jana Dudková -- Zdiełanie obrazov v kontexte humánnej etológie / Martin Palúch -- Sociálny realizmus ako teoretický problém / Katarína Mišíková -- Divoké dítě a filmové médium / Jozef Fulka -- Eskapismus ako reakcia na aktuálne hrozby / Adam Straka -- Signály z krajiny: k filmom Axis Mateja Kréna a Domov Ľubomíra Ďurčeka / Ján Kralovič -- Keď Colin McKenzie nakrúca film o ropákoch a ouciach (alebo mockumentary a zeitgeist) / Martin Boszorád -- Transformácia českého a slovenského audiovizuálneho priemyslu v kontexte klimatickej krízy / Miroslav Vlček -- Príroda a kultúra vo filme Organ / Marian Zervan
    Annotation
    Sborník "Príroda, kultúra, film" tvoří soubor příspěvků z 21. ročníku česko-slovenské filmologické konference, která se konala ve dnech 12. až 15. října 2023 v Krpáčově. Hlavním tématem konference bylo spojení přírody, kultury a širokého spektra jejich filmových prezentací. Film jako kulturní médium od svých počátků reflektoval v pohybu obrazu nejrůznější přírodní fenomény, pokoušel se přibližovat neviděné děje, zachycovat objevování přírody a kultury, dokumentovat historické a vědecké výzkumy. Na druhé straně film od začátku fascinoval jednou ze svých nejmocnějších schopností - animismem. Podle francouzského filmového režiséra a teoretika Jeana Epsteina už na plátně není mrtvá příroda, neboť "oživená" otevírá lidské vnímání. Sborník dokazuje, že film rozšiřuje způsoby vidění přírody a kultury a je svědectvím o působení člověka, o vývoji i následcích civilizace, o přírodních hrozbách. Publikace zahrnuje příspěvky dvaceti autorů z řad filmologů, teoretiků umění, filozofů, estetiků apod. Ke každému příspěvku je připojeno anglické resumé.
    ISBN
    978-80-974868-0-8 (brož.)
    Person keywordsFilmKeywords
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.