Number of the records: 1
Velké putování Vlase a Brady
Title Velké putování Vlase a Brady [rukopis] Subtitle scénář pro celovečerní animovaný film Author info František Skála Author Skála František (1956-) Issue data Zlín : Ateliéry Bonton Zlín, a.s., 2000 říjen Physical description - [13], 132 l. Note PC tisk. - Kroužková vazba Annotation K literárnímu scenáři je přivázáno osm listů obsahujících: rekapitulaci dosavadních nákladů, charakteristika projektu, popis výrobní technologie, přehled výrobních etap, rozpočet projektu a harmonogram realizace. Keywords literární scénář. Česko. 2000 Form. Descr. literární scénáře, nerealizované scénáře UDC 82-2 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Doc. Kind OLS - Draft scripts (manuscript/typewriting) Catal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu NFA Control Number (NFA-K)b-00147383 Copy count 1, currently available 0, at library only 1 Database xxxs - Scripts screenplays scenarios book
Call number Track No. Location Sublocation CS Info S-3530-LS 0009751 FOND HRAD In-Library Use Only Kay DickinsonAuthorPhysical description- il.Source documentFilmaři všech zemí, spojte se!, S. 25-49NotePoznámkyAnnotationStudie z dvojjazyčné publikace "Filmaři všech zemí, spojte se!" zaměřené na kulturní výměnu spjatou s pobytem filmařů ze třetího světa v Československu. Autorka vnímá rasismus vůči africkým studentům jako symptom tehdejšího socialistického zřízení, ačkoliv společnost té doby viděla sama sebe jako tolerantní, moderní a progresivní. Otázku rasismu otevřel absolventský film indického studenta FAMU Krishny Viswanatha Black and White (1968). Stejskalová nás dále seznamuje s jednou s platforem mezinárodní pomoci třetímu světu, samostatnou vysokou školou založenou KSČ v roce 1961, jíž byla "Univezita 17. listopadu". Konstatuje však, že dále pokračovala diskriminace a rasistické projevy obyvatel Československa vůči zahraničním studentům. Téma rasismu se také objevilo v sociálně-kritických filmech nové vlny, přičemž v některých z nich hrají studenti třetího světa sami sebe. Text podrobně analyzuje tyto snímky (Křik (1964) Jaromila Jireše, absolventský film Fuga na černých klávesách (1964) Drahomíry Vilhanové, Strop (1961) Věry Chytilové) a okrajově se věnuje i studentům, kteří ve filmech hráli (př. Boubaker Adjali). Prezentace studentů v těchto filmech byla především sociální kritikou československé společnosti. V závěru autorka nastoluje otázku: Proč nejsou studenti FAMU ze třetího světa zmiňováni ve výčtu významných absolventů FAMU.Corporation keywordsAkademie múzických umění v Praze Filmová a televizní fakulta
Number of the records: 1