Number of the records: 1  

Velké putování Vlase a Brady

  1. TitleVelké putování Vlase a Brady [rukopis]
    Subtitlescénář pro celovečerní animovaný film
    Author infoFrantišek Skála
    Author Skála František (1956-)
    Issue data Zlín : Ateliéry Bonton Zlín, a.s., 2000 říjen
    Physical description- [13], 132 l.
    NotePC tisk. - Kroužková vazba
    AnnotationK literárnímu scenáři je přivázáno osm listů obsahujících: rekapitulaci dosavadních nákladů, charakteristika projektu, popis výrobní technologie, přehled výrobních etap, rozpočet projektu a harmonogram realizace.
    Keywords literární scénář. Česko. 2000
    Form. Descr. literární scénáře, nerealizované scénáře
    UDC82-2
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindOLS - Draft scripts (manuscript/typewriting)
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00147383
    Copy count1, currently available 0, at library only 1
    Databasexxxs - Scripts screenplays scenarios
    Call numberTrack No.LocationSublocationCSInfo
    S-3530-LS0009751FONDHRADIn-Library Use Only
    Author info
    Kay Dickinson
    Author
    Dickinson Kay (1972-)
    Physical description
    - il.
    Source document
     Filmaři všech zemí, spojte se!, S. 25-49
    Note
    Poznámky
    Annotation
    Studie z dvojjazyčné publikace "Filmaři všech zemí, spojte se!" zaměřené na kulturní výměnu spjatou s pobytem filmařů ze třetího světa v Československu. Autorka vnímá rasismus vůči africkým studentům jako symptom tehdejšího socialistického zřízení, ačkoliv společnost té doby viděla sama sebe jako tolerantní, moderní a progresivní. Otázku rasismu otevřel absolventský film indického studenta FAMU Krishny Viswanatha Black and White (1968). Stejskalová nás dále seznamuje s jednou s platforem mezinárodní pomoci třetímu světu, samostatnou vysokou školou založenou KSČ v roce 1961, jíž byla "Univezita 17. listopadu". Konstatuje však, že dále pokračovala diskriminace a rasistické projevy obyvatel Československa vůči zahraničním studentům. Téma rasismu se také objevilo v sociálně-kritických filmech nové vlny, přičemž v některých z nich hrají studenti třetího světa sami sebe. Text podrobně analyzuje tyto snímky (Křik (1964) Jaromila Jireše, absolventský film Fuga na černých klávesách (1964) Drahomíry Vilhanové, Strop (1961) Věry Chytilové) a okrajově se věnuje i studentům, kteří ve filmech hráli (př. Boubaker Adjali). Prezentace studentů v těchto filmech byla především sociální kritikou československé společnosti. V závěru autorka nastoluje otázku: Proč nejsou studenti FAMU ze třetího světa zmiňováni ve výčtu významných absolventů FAMU.
    Corporation keywords
    Akademie múzických umění v Praze Filmová a televizní fakulta

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.