Number of the records: 1
Právo
Název Právo Roč. a číslo Roč. 31, č. 203 (02.09.2021)-č. 251 (30.10.2021), 2021 Poznámky Výstřižky článků s filmovou tematikou ISSN 1211-2119 Form.deskr. separáty periodik Systemat. 791, (0.036.6), (051) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. BSE - Separáty periodik Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00239033 Počet ex. 1, z toho volných 0, prezenčně 1 Databáze xzrp - PERIODIKA - Svázaný ročník periodika Odkazy - PERIODIKA - Souborný záznam periodika (81) - PERIODIKA - Přijatá čísla (47) - ČLÁNKY 
journal
VydáníSignatura Přír.číslo Lokace Dislokace CS Info IIp-325/2021/6 0121859 FOND INF7 pouze prezenčně 1. vyd.Vyd.údajeFyzický popis- 399 s.: il., plánky, schém., grafyPoznámkyDalší autoři: Tereza Bochinová, Katarína Kunkelová, Veronika Podlipná, Lukáš Skupa, Kateřina Šrámková, Michal Večeřa. - Resumé v anglickém jazyce. - Zkratky. - Bibliografie na s. 372-381. - Bibliografické odkazy. - Filmografický rejstřík. - Jmenný rejstříkObsahujeÚvod: životy ve filmovém studiu / Pavel Skopal -- Systém produkce animovaného filmu v zestátněné kinematografii: případ filmového studia ve Zlíně/Gottwaldově / Michal Večeřa, Lukáš Skupa -- Formování pole českého animovaného filmu / Pavel Skopal -- Umělecké světy a sociální sítě na Kudlově / Pavel Skopal -- Obytná čtvrť Kolonka a míchání obytných a pracovních prostorů / Tereza Bochinová, Kateřina Šrámková -- Večerníček pro Bratislavu. Vliv zakázkové tvorby na animovanou produkci gottwaldovského studia / Veronika Podlipná, Katarína Kunkelová -- Pan Prokouk a standardní figurka agitace / Tereza BochinováAnotacePublikaci, která představuje zlínské filmové ateliéry připravil tým filmových historiků z Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně pod vedením Pavla Skopala. Produkce animovaných filmů v kudlovských ateliérech, které v polovině 30. let minulého století založil Jan Antonín Baťa, je součástí příběhu o světovém úspěchu české animace. Kniha odpovídá na řadu otázek, například: jak náročná byla kreslená, loutková nebo plošková animace pro tvůrčí spolupráci? V jakých podmínkách se odehrával pracovní, společenský a rodinný život tvůrců? Jak ovlivnila podmínky v ateliérech éra normalizace nebo třeba poptávka televize po animovaných seriálech pro pořad Večerníček? Knihu uvádí kapitola věnovaná filmovému studiu (které se institucionálně stalo samostatným studiem až v roce 1977), jeho organizačnímu zařazení ve strukturách zestátněné kinematografie a produkční či dramaturgické praxi. Jedna z kapitol představuje formování animovaného filmu jako specifického pole filmové tvorby a vysvětluje míru jeho omezené autonomie ve vztahu k politické moci do poloviny 60. let, kdy se začala natáčet zakázková tvorba pro televizi. Další kapitola využívá ve velké míře rozhovory s pamětníky a rekonstruuje modely spolupráce, konvence používané u různých animačních technik či sítě profesních i osobních vazeb mezi filmaři. Poté navazují specifičtější tematické kapitoly věnované životu filmařů v obytné čtvrti Fabiánka, vlivu rozsáhlé zakázkové tvorby pro televizní pořad Večerníček na animovanou tvorbu ve studiu a produkčním okolnostem vzniku série propagačních filmů s postavičkou pana Prokouka. Publikace je založena na rozsáhlém výzkumu v osmi archivech a několika soukromých sbírkách, stejně jako na desítkách rozhovorů s pamětníky.ISBN978-80-275-2213-2 (brož.)Hesla pers.Hesla korp.
Number of the records: 1