Number of the records: 1  

Právo

  1. NázevPrávo
    Roč. a čísloRoč. 31, č. 203 (02.09.2021)-č. 251 (30.10.2021), 2021
    PoznámkyVýstřižky článků s filmovou tematikou
    ISSN1211-2119
    Form.deskr. separáty periodik
    Systemat.791, (0.036.6), (051)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.BSE - Separáty periodik
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00239033
    Počet ex.1, z toho volných 0, prezenčně 1
    Databázexzrp - PERIODIKA - Svázaný ročník periodika
    Odkazy - PERIODIKA - Souborný záznam periodika
    (81) - PERIODIKA - Přijatá čísla
    (47) - ČLÁNKY
    SignaturaPřír.čísloLokaceDislokaceCSInfo
    IIp-325/2021/60121859FONDINF7pouze prezenčně
    Skopal Pavel (1972-)
    Vydání
    1. vyd.
    Vyd.údajeFyzický popis
    - 399 s.: il., plánky, schém., grafy
    Poznámky
    Další autoři: Tereza Bochinová, Katarína Kunkelová, Veronika Podlipná, Lukáš Skupa, Kateřina Šrámková, Michal Večeřa. - Resumé v anglickém jazyce. - Zkratky. - Bibliografie na s. 372-381. - Bibliografické odkazy. - Filmografický rejstřík. - Jmenný rejstřík
    Obsahuje
    Úvod: životy ve filmovém studiu / Pavel Skopal -- Systém produkce animovaného filmu v zestátněné kinematografii: případ filmového studia ve Zlíně/Gottwaldově / Michal Večeřa, Lukáš Skupa -- Formování pole českého animovaného filmu / Pavel Skopal -- Umělecké světy a sociální sítě na Kudlově / Pavel Skopal -- Obytná čtvrť Kolonka a míchání obytných a pracovních prostorů / Tereza Bochinová, Kateřina Šrámková -- Večerníček pro Bratislavu. Vliv zakázkové tvorby na animovanou produkci gottwaldovského studia / Veronika Podlipná, Katarína Kunkelová -- Pan Prokouk a standardní figurka agitace / Tereza Bochinová
    Anotace
    Publikaci, která představuje zlínské filmové ateliéry připravil tým filmových historiků z Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně pod vedením Pavla Skopala. Produkce animovaných filmů v kudlovských ateliérech, které v polovině 30. let minulého století založil Jan Antonín Baťa, je součástí příběhu o světovém úspěchu české animace. Kniha odpovídá na řadu otázek, například: jak náročná byla kreslená, loutková nebo plošková animace pro tvůrčí spolupráci? V jakých podmínkách se odehrával pracovní, společenský a rodinný život tvůrců? Jak ovlivnila podmínky v ateliérech éra normalizace nebo třeba poptávka televize po animovaných seriálech pro pořad Večerníček? Knihu uvádí kapitola věnovaná filmovému studiu (které se institucionálně stalo samostatným studiem až v roce 1977), jeho organizačnímu zařazení ve strukturách zestátněné kinematografie a produkční či dramaturgické praxi. Jedna z kapitol představuje formování animovaného filmu jako specifického pole filmové tvorby a vysvětluje míru jeho omezené autonomie ve vztahu k politické moci do poloviny 60. let, kdy se začala natáčet zakázková tvorba pro televizi. Další kapitola využívá ve velké míře rozhovory s pamětníky a rekonstruuje modely spolupráce, konvence používané u různých animačních technik či sítě profesních i osobních vazeb mezi filmaři. Poté navazují specifičtější tematické kapitoly věnované životu filmařů v obytné čtvrti Fabiánka, vlivu rozsáhlé zakázkové tvorby pro televizní pořad Večerníček na animovanou tvorbu ve studiu a produkčním okolnostem vzniku série propagačních filmů s postavičkou pana Prokouka. Publikace je založena na rozsáhlém výzkumu v osmi archivech a několika soukromých sbírkách, stejně jako na desítkách rozhovorů s pamětníky.
    ISBN
    978-80-275-2213-2 (brož.)
    Hesla pers.Hesla korp.
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.