Number of the records: 1  

Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu

  1. Šofr, Jaromír, 1939-

    Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu / Jaromír Šofr. -- 1. vyd. -- Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. -- 65 s.

    Kniha je zároveň praktickou příručkou současného kameramana a zároveň hloubavou studií ontologické podstaty filmu. Autor se vyhraňuje vůči módě postprodukční úpravy filmových obrazů a navrací se ke kořenům vzniku pohyblivých obrazů. Termín světlotonalita vyjadřuje vztah mezi neviditelným světlem a hmotou, na niž dopadá. Kameraman tedy pracuje se světlem i s hmotou, a vytváří tak světlotonální obrazovou strukturu. Autor se v knize dále zabývá dvěma aspekty světlotonality: emocionálním dopadem na diváka a lineárními hodnotami filmového obrazu. -- ISBN 978-80-7331-274-9 (brož.)

    1. světlo v umění 2. kamera 3. umělecké prostředky filmu 4. vnímání 5. obrazová montáž 6. optické efekty 7. barva 8. barevný film 9. osvětlení 10. digitální kinematografie 11. digitální postprodukce 12. digitální videokamery 13. učební texty 14. vysokoškolská skripta

    I. Bernard, Jan, 1948-

    7.017.2+791.636:778.53+791.636+7.073:791+778.534.7+778.534+7.017.4+628.9+791.623:004.08+(07)+(075.8)
    ABC135

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.