Number of the records: 1  

Mediatizace a digitální média

  1. Fikejzová, Michaela

    Mediatizace a digitální média : moc, infrastruktury, platformy / Michaela Fikejzová, Martin Charvát. -- Vyd. 1. -- Praha : Togga, 2025. -- 137 s. -- Vydalo nakladatelství Togga ve spolupráci s Metropolitní univerzitou Praha v rámci koedičního projektu - Úvod - Závěr - O autorech - Bibliografické odkazy - Bibliografie na s. 121-131 - Jmenný rejstřík - Věcný rejstřík - Předložená monografie se zabývá současnými formami a strukturami mediatizace, neboli neustále se prohlubujícím pronikáním digitálních médií do každodenního života. Úvodní kapitola vychází z analýzy vybraných filmů Davida Cronenberga, ve kterých je nastiňována specifická forma technoimaginace, jež je založená na nemožnosti rozlišit virtuálno a reálno. Jedná se o proces, kdy se člověk stává médiem a médium se naopak stává součástí člověka. Tento motiv je prohlubován v celé knize: ať už se autoři zaměřují na mediální archeologii (digitálních) infrastruktur, platformový kapitalismus nebo různé mody subjektivace (od genderové ke kyborgizační), jejich cílem je zviditelnit kontexty, v nichž se pohybujeme, žijeme a pracujeme a které mají mocenskou a technologickou povahu. Kniha je koncipována jako úvodní nástin témat, jež jsou artikulována v mediálních studiích, poststrukturalistické filozofii či mediální archeologii. -- ISBN 978-80-7476-384-7 (Togga) (brož.). -- ISBN 978-80-7638-043-1 (Metropolitan University Prague Press) (brož.)

    1. média 2. mediální studia a výzkum 3. studie

    I. Charvát, Martin, 1989-

    316.774+316.774:37.016+316.774:303+(048.8)+316.4
    ABC135

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.