Number of the records: 1  

Preservation of digital art: theory and practice

  1. TitlePreservation of digital art: theory and practice
    Subtitlethe project digital art conservation
    Author infoedited by Bernhard Serexhe
    Additional Variant TitlesPreservation of digital art
    Theory and practice
    Další autoři Serexhe Bernhard (1950-)
    Issue data Vienna : AMBRA V ; Karlsruhe : Center for Art and Media, c2013
    Physical description- 629 s.: il., barev. il., faksim., grafy, schém.
    NoteAutoři: Sabine Himmelsbach, Jean-Damien Collin, Valérie Perrin, Thomas Dreier, Veronika Fischer, Edmond Couchot, Siegfried Zelinski, Ingrid Scheurmann, Klaus Weschenfelder, Hans Dieter Huber, Alain Depocas, Antoni Muntadas, Rosina Gómez-Baeza, Brendan Maloney, Peter Weibel, Cécile Dazord, Raffael Dörig, Perla Innocenti, Emanuel Lorrain, Jussi Parika, Jean-Philippe Humblot, Paul Jansen Klomp, Florian Kaufmann, Aymeric Mansoux, Igor Štromajer, Arnaud Obermann, Chiara Marchini Camia, Katrin Willert, Anne Laforet, Doris Gassert, Nelly Massera, Catherine Mueller, Esther Neumann, Pascal Bion, Bernd Lintermann, Claudia Röck, Johannes Gfeller, Francisco Ruiz de Infante, Jerôme Thomas, Pierre Mercier, Otto Teichert. - Publikace vychází i v německé a francouzské verzi. - Předmluva. - Biografické poznámky. - Slovníček. - Bibliografie na s. 617-623. - Bibliografické odkazy. - Rejstřík
    AnnotationOchrana "media artworks" (uměleckých děl využívajících média) má osud podobný klimatickým změnám: čím více času plyne, tím větší se jí věnuje pozornost. Kniha je konečným výstupem projektu "digital art conservation project". Tříletý projekt konzervace digitálního umění (2010-2012) se věnoval výzkumu strategií pro konzervaci digitálního umění. Projekt se zaměřil na umělecká díla vytvořená pomocí počítačového programování a digitálních technologií. Projekt byl iniciován v Centru pro umění a média (ZKM | Karlsruhe) a byl realizován ve spolupráci s pěti dalšími institucemi z regionu Horního Porýní. V průběhu projektu byly analyzovány otázky týkající se konzervace digitálního umění z teoretického i praktického hlediska. Dále byly testovány a kriticky zhodnoceny konkrétní strategie pro konzervaci širokého spektra digitálních uměleckých děl prostřednictvím příkladného zpracování deseti děl z regionálních sbírek. Rozsáhlá publikace komplexně dokumentuje aktivity projektu a prezentuje výsledky případových studií. Projekt se rozvíjel prostřednictvím sympozií, výstav a sérií případových studií. Definice "digital born" je ústředním bodem celého projektu. Tato kniha zahrnuje eseje které napsali (mimo jiné) Alain Depocas, Sabine Himmelsbach, Anne Laforet, Aymeric Mansoux, Antoni Muntadas, Jussi Parikka a Siegfried Zielinski a rozhovory s umělci.
    ISBN978-3-99043-538-0 AMBRA | V (váz.)
    Corporation keywords Center for Art and Media
    Event keywords The Digital Oblivion (Karlsruhe, Německo: 2010)
    Digital Art Conservation: Practical Approaches (Štrasburk, Francie: 2011)
    Keywords média * mediální studia a výzkum * sbírky * umění. digital born. prognózy. prezervace
    Form. Descr. kolektivní monografie, studie, rozhovory
    UDC(048.8:082), (048.8), (047.53), 069.5, 316.774:37.016, 316.774:303, 72/76, 316.774
    Languageeng - English
    CountryDE - Germany
    Doc. KindAKM - Collective monographs
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00260355
    Copy count1, currently available 0
    Databasexxxk - Books
    Call numberTrack No.LocationSublocationCSInfo
    438690125050FONDSKLADborrowed (until 30.09.2025)
    Preservation of digital art: theory and practice

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.