Number of the records: 1  

Provenance and early cinema

  1. TitleProvenance and early cinema
    Author infoedited by Joanne Bernardi ... [et al.]
    Další autoři Bernardi Joanne
    Issue data Bloomington : Indiana University Press, c2020
    Physical description- viii, 420 s.: il., faksim., grafy
    EditionEarly Cinema in Review: Proceedings of Domitor
    NoteEditoři: Joanne Bernardi, Paolo Cherchi Usai, Tami Williams, Joshua Yumibe. - Autoři: Joanne Bernardi, Paolo Cherchi Usai, Camille Blot-Wellens, Germain Lacasse, Grazia Ingravalle, Ian Christie, Barbara Flueckiger, Noemi Daugaard, Olivia Kristina Stutz, Joshua Yumibe, Priska Morrissey, Clara Auclair, Teresa Castro, Anne Sigaud, Ned Thanhouser, Bret Vukoder, Mark Williams, Richard Abel, Patrick Ellis, Allain Daigle, Danielle Crepaldi Carvalho, Martin L. Johnson, Marina Dahlquist, Nadi Tofighian, Gregory A. Waller, André Habib, Ken Eisenstein, Eszter Polonyi, Charlie Keil, Christina Stewart, Christina Corfield, Norie Taniguchi, Kim Tomadjoglou, Germain Lacasse. - Úvod. - Poznámky v textu. - Bibliografie v textu. - Rejstřík
    AnnotationKolektivní monografie "Provenance and early cinema" zahrnuje příspěvky přednesené na konferenci "15. biennial International Domitor conference", která se konala v museu George Eastmana (George Eastman Museum) a University of Rochester v roce 2018 a název knihy byl také tématem konference. Mezinárodní společnost pro studium raného filmu - Domitor (*1985) je sdružení pro lidí zajímající se o kinematografii od jejího vzniku až po její institucionalizaci kolem roku 1915 a snaží se prozkoumat nové metody historického výzkumu a porozumění podporou mezinárodní výměny informací, dokumentů a myšlenek. Kromě jiných činností pořádá Dormitor odborné konference, z nichž ta první se konala v roce 1990 v Quebecu. Torza raných filmů mají často svůj příběh. Jako materiální artefakty jsou tyto filmové fragmenty ústředním prvkem historie kinematografie, dnes možná více než jindy z důvodů snadnějšího pořizování kopií a sdílení. Do dnešních dní byla zanedbávána otázka původu filmů a jejich fragmentů a problematika migrace konkrétních filmů a sbírek, kdo je vytvořil, vlastnil, zpřístupnil a znovu využil. Pohyby filmu - napříč formáty, od producentů a distributorů ke sběratelům a archivním institucím – formovaly filmové dějiny. Vzhledem k rostoucímu šíření filmu v digitálních médiích a také jeho recyklaci v experimentální praxi je potřeba věnovat větší pozornost původu materiálů. Součástí publikace jsou tři příspěvky ve francouzském jazyce.
    ISBN(brož.) 978-0-253-05299-5
    Person keywords Kahn Albert (1860-1940) Andersen Thom (1943-) Cornell Joseph (1903-1972) Gehr Ernie (1941-) Muybridge Eadweard (1830-1904)
    Corporation keywords Domitor mezinárodní oranizace
    George Eastman House
    Thanhouser Company filmové studio : New Rochelle, New York
    Archives de la Planète
    Dawson City Museum
    National Archives and Records Administration
    Event keywords Provenance and Early Cinema: Preservation, Circulation, and Repurposing (15.: Rochester, New York: 2018)
    Film Dawson City: Frozen Time 2016
    Keywords dějiny filmu * dějiny filmu. němá éra * prehistorie filmu * filmová surovina * nitrát * filmová teorie * filmoví tvůrci * filmová tvorba * digitalizace * digitalizace obrazu * filmová věda a výzkum * filmové organizace * filmové archivy a instituce * filmová muzea * preservace filmů * dokumentární film. Spojené státy americké. 2016
    Form. Descr. kolektivní monografie, studie
    UDC(048.8:082), (048.8), 791.229, 791.11, 791.1"-1895", 791.1, 791(091), 661.728.86, 791.63-051, 791.62-026.15, 004, 004.4'273, 791.32.01, 069, 791.53, 930.253:791, 7.025, 930, 930.253:025.85, 791.32, 771.531.3
    Languageeng - English, fre - French
    CountryUS - United States of America
    Doc. KindAKM - Collective monographs
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00259193
    Copy count1, currently available 0
    Databasexxxk - Books
    Call numberTrack No.LocationSublocationCSInfo
    438420124943FONDSKLADborrowed (until 01.09.2025)
    Provenance and early cinema

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.