Number of the records: 1  

Právo

  1. TitlePrávo
    Vol. and No.Roč. 34, č. 3 (04.01.2024)-č. 26 (31.01.2024), 2024
    NoteVýstřižky článků s filmovou tematikou
    ISSN1211-2119
    Form. Descr. separáty periodik
    UDC791, (0.036.6), (051)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindBSE - Convolute of press cuttings (periodicals)
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00258052
    Copy count1, currently available 0, at library only 1
    Databasexzrp - PERIODIKA - Svázaný ročník periodika
    References - PERIODIKA - Souborný záznam periodika
    (37) - PERIODIKA - Přijatá čísla
    (42) - ARTICLES
    Call numberTrack No.LocationSublocationCSInfo
    IIp-325/2024/10124663FONDINF7In-Library Use Only
    Česálková Lucie (1983-)
    Physical description
    - il. [13] s.
    Source document
     The Routledge companion to new cinema history, S. 305-318
    . London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020.
    Note
    Poznámky. - Bibliografie na s. 316-318
    Annotation
    Studie filmové historičky Lucie Česálkové věnovaná specifikům "film exhibition" (předvedení filmu, nezahrnuje produkci ani distribuci) mimo oblast komerční zábavy se zaměřením na předválečné Československo. Ve své analýze uvádí autorka do kontextu společný výskyt různých způsobů distribuce, programování a předvedení filmů, a to v rámci omezeného filmového trhu, kde do hry vstupují instituce, které předtím neměli s filmem nic společného. Tyto instituce, jako např. knihovny, muzea, školy, náboženské organizace, spolky, nebyly motivovány ziskem a byly často relativně konzervativní ve výběru filmů. Stát ovlivňoval složitý vztah mezi "theatrical" a "non-theatrical" prostorem, komerční a nekomerční produkcí, veřejnou a soukromou projekcí v českém prostředí. Po roce 1918 reguloval volný trh, podporoval neziskové organizace, koordinoval národní filmový průmysl vnímaný jako nástroj obchodní a kulturní politiky. Česálková také zdůrazňuje význam výzkumu filmové produkce mimo platformu komerční zábavy z pohledu filmové historie.
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.