Number of the records: 1  

The essay film

  1. TitleThe essay film
    Subtitlefrom Montaigne, after Marker
    Author infoTimothy Corrigan
    Author Corrigan Timothy (1951-)
    Issue data Oxford : Oxford University Press, c2011
    Physical description- 237 s.: il.
    NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    AnnotationProč se některé druhy dokumentárních a nenarativních filmů staly nejzajímavějšími, nejnapínavějšími a nejprovokativnějšími filmy posledních dvaceti let? Od filmů Rosse McElweeho (Bright Leaves) a Agnes Varda (Všichni možní sběrači a já) až po filmy Abbase Kiarostamiho (Detail) a Ariho Folmana (Valčík s Balšírem) tyto filmy zaujaly diváky, kteří se zároveň snažili je zařadit. Tato eklektická díla, někdy označovaná jako osobní dokumenty nebo deníkové filmy, je spíše lepší chápat jako filmové variace na esej. Takto argumentuje Tim Corrigan v této podnětné a potřebné nové knize. Od dob Michela de Montaigne jsou eseje považovány za živou literární kategorii, ale - navzdory práci průkopníků, jako je Chris Marker - se o nich málokdy mluví jako o filmové tradici. Publikace "The essey film", nabízející promyšlený popis dlouhého vztahu mezi literaturou a filmem, stejně jako neotřelé interpretace a teoretické modely, přináší myšlenky, které to změní.
    ISBN978-0-19-978170-6 (brož.)
    Person keywords Montaigne Michel de (1533-1592) Marker Chris (1921-2012)
    Keywords filmový esej * dokumentární film * experimentální film * filmová teorie * směry v dějinách filmu * režiséři
    Form. Descr. studie
    UDC791.633-051, 791.22, 791.229, 791.22-028.77, 791.32.01, 791.21, (048.8)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindASD - Studies
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00238711
    Copy count1, currently available 0, at library only 1
    Databasexxxk - Books
    Call numberTrack No.LocationSublocationCSInfo
    431080121783FONDSKLADIn-Library Use Only
    The essay film

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.