Number of the records: 1
Psanec s kulkou pro všechny
- Title
Title Psanec s kulkou pro všechny Author info Jan Škoda Author Škoda Jan Physical description - 1 barev. il., technické údaje k filmu Source document Týden, Roč. 25, č. 22 (20.05.2019), s. 74
Note Rubrika: Recenze Annotation Recenze amerického filmu John Wick 3 od režiséra Chada Stahelského z roku 2019, který je třetí částí této adrenalinové akční série, v níž super zabiják John Wick (Keanu Reeves) bojuje s celou armádou lovců odměn usilujících o získání 14 miliónů dolarů vypsaných na jeho hlavu. Film John Wick 3 2019 Keywords filmy. Spojené státy americké. 2019 * hrdinové ve filmu * násilí ve filmu * akční film * thriller Form. Descr. recenze UDC 791.221.7, 791.63(73), 791-5, 791.23, 791.221.5, (0:82-95) Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Doc. Kind RP - Articles Catal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu NFA Control Number (NFA-K)b-00213361 Call number IIp-5411/2019/1 Database xcla - ARTICLES Info e-document is available for registered users only article
Kino-barons and noble minds [rn]Subtitlespecifics of film exhibition beyond commercial entertainmentAuthor infoLucie ČesálkováAuthorPhysical description- il. [13] s.Source documentThe Routledge companion to new cinema history, S. 305-318NotePoznámky. - Bibliografie na s. 316-318AnnotationStudie filmové historičky Lucie Česálkové věnovaná specifikům "film exhibition" (předvedení filmu, nezahrnuje produkci ani distribuci) mimo oblast komerční zábavy se zaměřením na předválečné Československo. Ve své analýze uvádí autorka do kontextu společný výskyt různých způsobů distribuce, programování a předvedení filmů, a to v rámci omezeného filmového trhu, kde do hry vstupují instituce, které předtím neměli s filmem nic společného. Tyto instituce, jako např. knihovny, muzea, školy, náboženské organizace, spolky, nebyly motivovány ziskem a byly často relativně konzervativní ve výběru filmů. Stát ovlivňoval složitý vztah mezi "theatrical" a "non-theatrical" prostorem, komerční a nekomerční produkcí, veřejnou a soukromou projekcí v českém prostředí. Po roce 1918 reguloval volný trh, podporoval neziskové organizace, koordinoval národní filmový průmysl vnímaný jako nástroj obchodní a kulturní politiky. Česálková také zdůrazňuje význam výzkumu filmové produkce mimo platformu komerční zábavy z pohledu filmové historie.Keywordsdějiny filmu. Československo. 1918-1940 * projekce. Československo * projekce mimo kina. Československo * stát a film. Československo. 1918-1940 * filmový trh. Československo * vlastnictví. Československo * 16mm film. Československo * formáty kinematografického filmu. Československo * kultura a společnost. Československo * společnost a film. Československo * filmová představení. Československo * zisk * programování. Československo * sdružení. Československo * distribuční problémy. Československo * filmová distribuce. Československo * filmová distribuce mimo kina. Československo * muzea a film. Československo * knihovny a film. Československo * filmový průmysl. Československo * obchodní podnikání a film. Československo * kultura a film. Československo
Number of the records: 1