Number of the records: 1  

Před hlubokým nadechnutím

  1. TitlePřed hlubokým nadechnutím
    Subtitlesoučasná česká animace
    Author infoNatálie Něudačina
    Author Něudačina Natálie
    Physical description- 7 il.
    Source document  Cinepur, Roč. 22 [i.e.26], č. 112 (2017), s. 58-[63]
    NoteRubrika: Téma: České filmové obrození?. - Zdroje
    AnnotationSouhrnný přehled ne zcela uspokojivého stavu české animace, kde se např. nevyužívá potenciálu mladých animátorů.
    Keywords filmy. Česko * filmová tvorba. Česko * animovaný film. Česko
    Form. Descr. články
    UDC791.63(437.3), 791.62-026.15(437.3), 778.534.6(437.3), 791.228, (046)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00198661
    Call numberII-6619/2017
    Databasexcla - ARTICLES
    Title
    CZ [rn]. Mezi univerzálností a exkluzivitou
    Subtitle
    systém, diskurz a imaginace audiovizuální reklamy
    Author info
    Lucie Česálková
    Author
    Česálková Lucie (1983-)
    Physical description
    - il., barev. il.
    Source document
     Spotřební imaginace státního socialismu, S. 120-167
    Note
    Bibliografické poznámky
    Annotation
    Teoretička a historička filmu Lucie Česálková se ve své studii pokouší vysvětlit, jak vývoj audiovizuální reklamy v poválečném Československu ovlivňovala dynamika univerzálnosti a exkluzivity, která byla ovlivněna specifickou souhrou institucionálně-organizačních ekonomických, mediálně-technologických a sociokulturních proměn v rámci socialistického státu. Tato studie nahlíží na hraniční povahu reklamního filmu na třech rovinách: na rovině mediálně-průmyslové, rovině diskurzivní a rovině estetické a obsahové. Z mediálně-průmyslového hlediska při vymezování pozice; jakou měl reklamní film mezi sférami průmyslu a obchodu, kinematografie a televizního vysílání; byla podstatným faktorem materialita filmového média (reklama natáčena na 16 mm nebo 35 mm formát). Prostřednictvím analýzy diskurzu studie představuje klíčová témata myšlení o reklamním filmu a upozorňuje na ty, kteří tato témata do debaty vnášeli. Esteticko-obsahová analýza reklamního filmu je zde založena na analýze více než tří stovek reklamních filmů natočených v období 1945-1989.
    Person keywordsCorporation keywordsFilm
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.