Number of the records: 1
Před hlubokým nadechnutím
- Title
Title Před hlubokým nadechnutím Subtitle současná česká animace Author info Natálie Něudačina Author Něudačina Natálie Physical description - 7 il. Source document Cinepur, Roč. 22 [i.e.26], č. 112 (2017), s. 58-[63]
Note Rubrika: Téma: České filmové obrození?. - Zdroje Annotation Souhrnný přehled ne zcela uspokojivého stavu české animace, kde se např. nevyužívá potenciálu mladých animátorů. Keywords filmy. Česko * filmová tvorba. Česko * animovaný film. Česko Form. Descr. články UDC 791.63(437.3), 791.62-026.15(437.3), 778.534.6(437.3), 791.228, (046) Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Doc. Kind RP - Articles Catal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu NFA Control Number (NFA-K)b-00198661 Call number II-6619/2017 Database xcla - ARTICLES article
CZ [rn]. Mezi univerzálností a exkluzivitouSubtitlesystém, diskurz a imaginace audiovizuální reklamyAuthor infoLucie ČesálkováAuthorPhysical description- il., barev. il.Source documentSpotřební imaginace státního socialismu, S. 120-167NoteBibliografické poznámkyAnnotationTeoretička a historička filmu Lucie Česálková se ve své studii pokouší vysvětlit, jak vývoj audiovizuální reklamy v poválečném Československu ovlivňovala dynamika univerzálnosti a exkluzivity, která byla ovlivněna specifickou souhrou institucionálně-organizačních ekonomických, mediálně-technologických a sociokulturních proměn v rámci socialistického státu. Tato studie nahlíží na hraniční povahu reklamního filmu na třech rovinách: na rovině mediálně-průmyslové, rovině diskurzivní a rovině estetické a obsahové. Z mediálně-průmyslového hlediska při vymezování pozice; jakou měl reklamní film mezi sférami průmyslu a obchodu, kinematografie a televizního vysílání; byla podstatným faktorem materialita filmového média (reklama natáčena na 16 mm nebo 35 mm formát). Prostřednictvím analýzy diskurzu studie představuje klíčová témata myšlení o reklamním filmu a upozorňuje na ty, kteří tato témata do debaty vnášeli. Esteticko-obsahová analýza reklamního filmu je zde založena na analýze více než tří stovek reklamních filmů natočených v období 1945-1989.Person keywordsCorporation keywordsFilm
Number of the records: 1