Number of the records: 1  

Smutek paní Šnajderové

  1. TitleSmutek paní Šnajderové
    Author infokat, fik
    Author Korbařová Kateřina (1954-)
    Další autoři Fikejz Miloš (1959-2019)
    Physical description- technické údaje k filmu
    Source document  Filmový přehled, [Roč. 59], č. 7 (2008), s. 21-[22]
    NoteBiofilmografie
    AnnotationObsahová charakteristika a technické údaje k filmu Smutek paní Šnajderové a biofilmografie Báry Štěpánové.
    Person keywords Štěpánová Bára (1959-)
    Film Smutek paní Šnajderové 2007
    Keywords filmy. Česko. Albánie. 2007 * herečky. Československo. Česko * moderátorky. Československo. Česko
    Form. Descr. recenze, biofilmografie
    UDC791.635-055.2(437), 791.635-055.2(437.3), 7.071.2(437), 7.071.2(437.3), 791.63(437.3), 791.63(496.5), (046), (0:82-95), 016:791.2(092)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00097122
    Call number6691/2008
    Databasexcla - ARTICLES
    Title
    Neviditelné okraje [rn]
    Subtitle
    širokoúhlý formát v české kinematografii
    Author info
    Anna Batistová
    Author
    Batistová Anna (1981-)
    Physical description
    - il., barev. il.
    Source document
     Zpět k českému filmu, S. 287-318
    Note
    Poznámky. - Archivní prameny. - Bibliografie na s. 316
    Annotation
    Studie z kolektivní monografie Zpět k českému filmu, která vznikla v rámci projektu Digitální restaurování českého filmového dědictví se věnuje zavádění širokoúhlého filmu v české kinematografii. Autorka upozorňuje na fakt, že pro rozvoj nových filmových technologií bylo po 2. světové válce určující geopolitické sepětí s východním blokem a kvalitnější západní filmové materiály byly tudíž většinou nedostupné. Zavádění širokoúhlého formátu také záviselo na rozvoji infrastruktury kin, která by byla vybavena pro tento typ produkce. Batistová dokládá, že vývoj a proměny technologických řešení jsou také úzce spjaty s tvůrčími praktikami a poukazují na vzájemnou závislost technologií, tvůrčích postupů a estetiky. V závěru autorka seznamuje s filmy zahrnutými do zmiňovaného digitalizačního projektu, které nabízejí zajímavé příklady užití širokoúhlého formátu, ale také maskovaného filmu nebo odchylek od akademického standardu způsobených nástupem synchronního záznamu a reprodukce zvuku.
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.