| SYS | | 280411 |
| LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
| 005 | | 20250729103610.9 |
| 010 | | $a 978-0-252-08875-9 $b brož. |
| 035 | | $a (NFA-K)b-00260780 |
| 100 | | $a 20250724f2025 m 0czey0103 ba |
| 101 | 0- | $a eng |
| 102 | | $a US |
| 200 | 1- | $a <The> future of memory $e <а> history of lossless format standards in the moving image archive $f Jimi Jones and Marek Jancovic |
| 210 | | $a Urbana $a Chicago $a Springfield $c University of Illinois Press $d c2025 |
| 215 | | $a xv, 199 s. $c il., tabulky |
| 225 | 2- | $a <The> history of media and communication $f series editors: Jane Rhodes and Lisa Parks |
| 307 | | $a Seznam zkratek |
| 307 | | $a Poznámky |
| 320 | | $a Bibliografie na s. 175-193 |
| 320 | | $a Rejstřík |
| 330 | | $a Nová generace video standardů slibuje bezztrátové ukládání digitálních objektů pro budoucí generace. Jimi Jones a Marek Jancovic dokumentují vývoj a přijetí formátů JPEG 2000, FFV1, MXF a Matroska a zároveň zkoumají sociální a materiální aspekty jejich designu a síly, které ovlivnily jejich cestu od specializace k všudypřítomnosti. Na základě rozhovorů s archiváři a vývojáři Jones a Jancovic odhalují archiv jako dynamický prostor, kde hluboce zakořeněné společenské praktiky vyvolávají neshody, ale také užitečnou spolupráci. Staví do kontrastu bezprecedentní vzestup standardizace řízené archiváři a kontroverze kolem nestandardních technologií s historickou dominancí filmového a "vysílacího" (broadcast) průmyslu. Autoři v průběhu celého textu objasňují roli technologických společností, vývojářů softwaru, filmových pirátů, hackerů a dalších aktérů, jejichž role v tomto procesu nejsou dostatečně pochopeny. Kniha The Future of Memory je aktuálním pohledem na stav audiovizuální ochrany a nabízí historii nedávných inovací a zároveň shrnutí oboru uprostřed hlubokých technologických změn. |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003073 $a média |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003774 $a mediální studia a výzkum |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001986 $a masmédia |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003033 $a archiváři |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001577 $a depozitáře |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003590 $a digitální archivy |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003323 $a digitální repozitáře |
| 608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
| 608 | | $3 nfa_un_auth*0067160 $a rozhovory |
| 675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a (047.53) $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 930.25:004.08 |
| 675 | | $a 004.4'273 $v MRF $z cze |
| 675 | | $a 621.38+791 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 791.63-028.23 |
| 675 | | $a 316.774 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 004.057.3 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 005.921.1 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 316.774:37.016 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 316.774:303 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 930.25-051 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 791.53 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 930.253:791 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 021.61 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 7.025 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 659.3 $z cze $9 MRF |
| 700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0154776 $a Jones $b Jimi $4 070 |
| 701 | -1 | $3 nfa_un_auth*0154778 $a Jancovic $b Marek $f 1987- $4 070 |
| 801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20250724 $g AACR2R $9 2 |
| 910 | | $a ABC135 |
| T85 | | $x existuji fulltexy |