| SYS | | 271221 |
| LBL | | 00000naa^^22^^^^^^^^450 |
| 005 | | 20240305113643.1 |
| 035 | | $a (NFA-K)b-00251592 |
| 100 | | $a 20230531d2022 m 0czey0103 ba |
| 101 | 2- | $a cze |
| 102 | | $a CZ |
| 200 | 1- | $a Digitální, intermediální a mezinárodní konfrontace $b rn $e prezentace umění pohyblivého obrazu na počátku nového milénia $f Markéta Mansfieldová |
| 215 | | $c il., barev. il. |
| 215 | | $c 12 s. obr. příl. |
| 307 | | $a Poznámky |
| 307 | | $a Autorka Markéta Mansfieldová, za svobodna Markéta Jonášová |
| 320 | | $a Bibliografické odkazy |
| 330 | | $a Na počátku 21. století byla napříč výtvarnou i filmovou scénou iniciována řada nových výstavních a dramaturgických projektů, které spojoval zájem o prezentaci umění pohyblivého obrazu. Vznik nových výstavních formátů nelze reflektovat bez na rozšíření samotného média pohyblivého obrazu na lokální umělecké scéně konce 90. let a počátku nultých let, což podmínila historická souhra technologických, geopolitických, ekonomických a ideových podmínek. Studie mediální teoretičky, historičky a kurátorky Markéty Mansfieldové přibližuje způsoby, jakými vzrůstající dostupnost digitálních technologií, nové možnosti mezinárodní spolupráce a rozšíření intermediálních uměleckých přístupů ovlivnily podobu umění pohyblivého obrazu a formátů jeho prezentace v českém uměleckém prostoru. Mansfieldová se v rámci svého výzkumu věnovala institucím reflektujícím nové výstavní formáty (muzeím, galeriím, festivalům, hudebním klubům) a jejich prezentačním praxím na počátku nového milénia. Zmiňuje české i mezinárodní formy prezentace pohyblivého obrazu, př. In Out (2003), Videokemp, ENTER multimediale, Punctum (2007). |
| 463 | -1 | $1 001 nfa_un_cat*266580 $1 200 1 $a Mapování pohyblivého obrazu $f Martin Mazanec, Sylva Poláková (eds.) $g autoři: Martin Blažíček ... [et al.] $g odpovědná redaktorka: Helena Černohorská $g korektury: Soňa Weigertová $v S. 189-199 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a V Praze $c Národní filmový archiv $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0070668 $a Mazanec $b Martin $f 1981- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0071932 $a Poláková $b Sylva $f 1981- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0060963 $a Blažíček $b Martin $f 1976- $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0132019 $a Černohorská $b Helena $4 070 $f 1987- $4 651 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0064739 $a Weigertová $b Soňa $f 1964- $4 270 |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003193 $a umění $x pohyblivý obraz |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002663 $a videoart |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003049 $a filmoví umělci |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003063 $a výstavy $x výstavní formáty |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001470 $a audiovizuální prostředky |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003193 $a umění $x multimédia |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003702 $a digitální postprodukce |
| 606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003193 $a umění $x audiovizuální tvorba $x multimediální instalace $x přehlídky |
| 608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
| 615 | | $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 |
| 675 | | $a 7.071.2 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 72/76 $z cze $v MRF |
| 675 | | $a 72/79+791 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 72/76.071.1 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 7.038.53 |
| 675 | | $a 621.38+791 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 791.623:004.08 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a 061.4 $z cze $9 MRF |
| 675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
| 700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0147276 $a Mansfieldová $b Markéta $f 1991- $4 070 |
| 801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20230531 $g AACR2R $9 2 |
| 910 | | $a ABC135 $t rm |