SYS | | 255605 |
LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20210816154317.7 |
010 | | $a 978-3-89472-497-9 $b brož. |
035 | | $a (NFA-K)b-00235994 |
100 | | $a 20210811f2016 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a ger |
102 | | $a DE |
200 | 1- | $a Vom Neorealismus zu den neuen Wellen $e filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968 $f Thomas Christen (Hg.) $f mit Beiträgen von Thomas Christen ... [et al] |
210 | | $a Marburg $c Schüren $d c2016 |
215 | | $a 515 s. $c il. |
225 | 2- | $a Einführung in die Filmgeschichte $v 2 |
304 | | $a Další autoři: Barbara Flückiger, Wolfgang Fuhrmann, Patricia Pfeifer, Simon Spiegel |
307 | | $a Předmluva |
320 | | $a Rejstřík |
320 | | $a Bibliografické poznámky |
320 | | $a Bibliografie v textu |
320 | | $a Filmografie v textu |
327 | 0- | $a Von etwas anderem. Die Filme des Prager Frühlings / Thomas Christen |
330 | | $a Kolektivní monografie zahrnuje studie analyzující různé fáze obnovy a nové trendy ve filmu po 2. světové válce. Nejdůležitějšími směry na konci 40. let byly film noir, italský neorealismus a neúspěšný "Trümmerfilm" (filmy natáčené na troskách válkou rozbořených měst). Na konci 40. a v 50. letech nastal konkurenční boj mezi filmy hollywoodské produkce a rozvíjející se televizí a na konci 50. let došlo k dalším významným "obnovovacím" procesům ve filmové tvorbě v západní i východní Evropě, Severní a Latinské Americe, které byly shrnuty pod názvem nové vlna. Kromě generační výměny mezi filmaři je zde kladen důraz na další tematický a formální vývoj filmového jazyka, který někdy proniká i do experimentálního filmu. V západní Evropě se jedná o: francouzskou novou vlnu, britské Free Cinema a britskou novou vlnu a v Německu se mladá nastupující generace radikálně ve formě Oberhausenského manifestu rozloučila s kinematografií svých otců tzv. Papas Kino (filmy nenáročné, s opakujícími se motivy, zasazené do německé zromantizované krajiny). Nová vlna zasáhla také kinematografii východní Evropy včetně Československa. Spaghetti Western a úspěšný seriál James Bond otevírají v 60. lpřinášejí nové pohledy na mainstreamovou kinematografii. V knize najdeme i různé pohledy do zámoří: "New American Cinema", japonské Nuberu bagu a brazilské kino nôvo. Osmnáct kapitol završují filmové ukázky, podrobné bibliografie a filmografie. Jedna ze studií se věnuje československé filmové tvorbě v období Pražského jara (př. Perličky na dně, Sedmikrásky, Zabitá neděle, Lásky jedné plavovlásky, Démanty noci) a významným tvůrcům tohoto období (př. Věra Chytilová, Miloš Forman, Jan Němec, Evald Schorm, Juraj Jakubisko). |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y země světa $z 1945-1968 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y země světa |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001679 $a film noir |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y země světa $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y země světa $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002427 $a socialismus a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002544 $a televize a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001662 $a fašismus a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003024 $a cinema nôvo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002444 $a spaghetti western $y Itálie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001525 $a cenzura |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001762 $a hraný dokument $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003629 $a Pražské jaro, 1968 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002117 $a nová vlna |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001707 $a Free Cinema |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002109 $a nezávislý film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002096 $a neorealismus |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001655 $a expresionismus (umění) a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002309 $a psychologie a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003023 $a cinéma vérité |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002088 $a nonfikční film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001480 $a autorská teorie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001482 $a autorský film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001819 $a James Bond ve filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003037 $a bondovka |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003280 $a cinema direct |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002305 $a psychoanalýza a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001650 $a existencialismus a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003282 $a Cinerama |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film |
608 | | $3 nfa_un_auth*0101814 $a kolektivní monografie |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067194 $a filmografie |
675 | | $a (048.8:082) $z cze $9 MRF |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 016:791.2 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.22 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 351.758.1 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.223.1 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791-027.575 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 329.18+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 7.036.7+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.229 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.3 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.2 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791-5 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.221.5 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 159.9+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 159.964.2+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 141.32+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.534.1 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.633-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.63-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 72/79+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.63 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 316.323.7:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 621.397+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 32+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 94(437)"1968" |
675 | | $a 791.221.51 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.1(100)"1945/1968" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791(091)(100)"1945/1968" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21(100)"1945/1968" $z cze $9 MRF |
702 | -1 | $3 nfa_un_auth*0075641 $a Christen $b Thomas $f 1954- $4 340 $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20210811 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 |
T85 | | $x existuji fulltexy |