Košík

  Odznačit vybrané:   0
  1. NázevBohové bydlí v džungli
    Aut.údajeMu
    Autor Munková Alena (1926-2008)
    Fyzický popis- technické údaje k filmu
    Zdroj.dok.  Filmový přehled, Č. 50 (1964), nestr.  ISSN 0015-1645.
    Druh dok.RP - Články
    Signatura6691/1964
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

  2. TitleNaplánovaná kinematografie
    SubtitleVáclav Šmidrkal
    Physical description- 1 barev. il.
    Source document  Cinema, [Roč. 26], č. 12 = sešit 308 (2016), s. 96  ISSN 1210-132X.
    Doc. KindRR - Reviews
    Call numberII-6460/2016
    Databasexcla - ARTICLES
    Název
    Vom Neorealismus zu den neuen Wellen
    Podnázev
    filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968
    Aut.údaje
    Thomas Christen (Hg.), mit Beiträgen von Thomas Christen ... [et al]
    Další autoři
    Christen Thomas (1954-)
    Vyd.údajeFyzický popis
    - 515 s.: il.
    Edice
    Einführung in die Filmgeschichte 2
    Poznámky
    Další autoři: Barbara Flückiger, Wolfgang Fuhrmann, Patricia Pfeifer, Simon Spiegel. - Předmluva. - Rejstřík. - Bibliografické poznámky. - Bibliografie v textu. - Filmografie v textu
    Obsahuje též
    Von etwas anderem. Die Filme des Prager Frühlings / Thomas Christen
    Anotace
    Kolektivní monografie zahrnuje studie analyzující různé fáze obnovy a nové trendy ve filmu po 2. světové válce. Nejdůležitějšími směry na konci 40. let byly film noir, italský neorealismus a neúspěšný "Trümmerfilm" (filmy natáčené na troskách válkou rozbořených měst). Na konci 40. a v 50. letech nastal konkurenční boj mezi filmy hollywoodské produkce a rozvíjející se televizí a na konci 50. let došlo k dalším významným "obnovovacím" procesům ve filmové tvorbě v západní i východní Evropě, Severní a Latinské Americe, které byly shrnuty pod názvem nové vlna. Kromě generační výměny mezi filmaři je zde kladen důraz na další tematický a formální vývoj filmového jazyka, který někdy proniká i do experimentálního filmu. V západní Evropě se jedná o: francouzskou novou vlnu, britské Free Cinema a britskou novou vlnu a v Německu se mladá nastupující generace radikálně ve formě Oberhausenského manifestu rozloučila s kinematografií svých otců tzv. Papas Kino (filmy nenáročné, s opakujícími se motivy, zasazené do německé zromantizované krajiny). Nová vlna zasáhla také kinematografii východní Evropy včetně Československa. Spaghetti Western a úspěšný seriál James Bond otevírají v 60. lpřinášejí nové pohledy na mainstreamovou kinematografii. V knize najdeme i různé pohledy do zámoří: "New American Cinema", japonské Nuberu bagu a brazilské kino nôvo. Osmnáct kapitol završují filmové ukázky, podrobné bibliografie a filmografie. Jedna ze studií se věnuje československé filmové tvorbě v období Pražského jara (př. Perličky na dně, Sedmikrásky, Zabitá neděle, Lásky jedné plavovlásky, Démanty noci) a významným tvůrcům tohoto období (př. Věra Chytilová, Miloš Forman, Jan Němec, Evald Schorm, Juraj Jakubisko).
    ISBN
    978-3-89472-497-9 (brož.)
    článek

    článek


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.