Počet záznamů: 1  

Tisk a populární kultura

  1. Conboy, Martin, 1953-

    Tisk a populární kultura / Martin Conboy ; v překladu Josefa Šebka ; s doslovem Jakuba Machka. -- Vyd. 1. -- Praha : Akropolis, 2018. -- 317 s. : il. -- (#POPs ; sv. 3). -- Předmluva k českému vydání - Předmluva k anglickému vydání - Literatura - Doslov - Rejstřík - Při současném rozmachu mediálních a kulturálních studií je často zvykem pozapomínat na "tradiční" ohniska oborového zájmu: dominance televize nebo internetu jako kdyby přehlušovala rozhlas a klasická tištěná média přesouvala do zaprášených regálů. Porozumění současnému globalizovanému a digitálnímu světu médií je přitom do velké míry podmíněno pochopením jeho základů, historických souvislostí, ze kterých vyrůstá. Monografie historika médií Martina Conboye představuje ambiciózní pokus o právě takové promyšlené vypravení se ke kořenům. Ve svých analýzách populárního tisku (ilustrovaných týdeníků nebo bulvárních periodik) staví především na americkém a britském materiálu. Ve svých závěrech a zobecněních ale představuje studii více než relevantní i pro naši domácí situaci. V časovém rámci dvou století sleduje proměny rolí a funkcí populárních periodických tiskovin od počátku 19. století do současnosti a detailně mapuje vliv, který měly tyto tiskoviny na etablování moderní populární kultury. Publikaci doplňuje doslov Jakuba Machka, který Conboyova zjištění konfrontuje s českým materiálem. - Název originálu: Press and Popular Culture. -- ISBN 978-80-7470-229-7 (brož.)

    1. média 2. masmédia 3. masová komunikace 4. studie

    I. Šebek, Josef, 1980-
    II. Machek, Jakub, 1977-
    III. Press and Popular Culture

    316.774+070+659.3+316.772.4+(048.8)+070.16(410)(73)
    ABC135

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.