Počet záznamů: 1  

Zvukoprostor - prostorzvuk

  1. SYS236753
    LBL
      
    00000nam^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015170257.0
    010
      
    $a 978-80-7331-485-9 $b brož.
    035
      
    $a (NFA-K)b-00215694
    100
      
    $a 20190716h2018 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Zvukoprostor - prostorzvuk $f [Michal Rataj ... et al.]
    205
      
    $a Vyd. 1.
    210
      
    $a V Praze $c Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze $d 2018
    215
      
    $a 241 s. $c il., noty, schém., grafy
    307
      
    $a Poznámky v textu
    307
      
    $a Resumé v angličtině
    320
      
    $a Bibliografie
    330
      
    $a Prostor je pojem, který vytváří rámec pro vztahy, v prostoru probíhá naše komunikace. Jedním z principů takové komunikace, který je předmětem předkládaného textu, je komunikace akustická. V několika kapitolách se autoři, zamýšlejí nad rozmanitými aspekty vzájemných vztahů mezi hudbou, zvukem a prostorem. Slavomír Hořínka v historické sondě odhaluje, jak se prostorová poslechová zkušenost odráží v budování vokálně instrumentálního repertoáru, respektive v zacházení s různými parametry kompoziční struktury. Michal Rataj tematizuje tradici prostorových zvukových projekcí. Jan Trojan rekapituluje zrod mobilního akusmonia, nového "hudebního nástroje", který vznikal na hudební fakultě AMU v letech 2016-2018. Poslední studie Tomáše Dvořáka vysvětluje rozdíl těchto dvou termínů. Poslouchat znamená jednak vnímat sluchem, jednak dbát něčích pokynů, být poslušný a disciplinovaný. Oba významy slova (tedy i odposlech) jsou spolu úzce svázány, jak ostatně prozrazuje i časté a poněkud nepřesné chápání sluchu jako pasívního smyslu. Odposlouchávání implikuje jiný režim organizace a moci. Posun od poslechu k odposlechu odpovídá přechodu od disciplinárních společností ke společnostem kontroly. Autor si bere jako příklad film Karla Kachyni z roku 1970 "Ucho".
    517
    1-
    $a Zvukoprostor, prostorzvuk
    540
    1-
    $a Prostorzvuk
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002765 $a zvuková aparatura
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002763 $a zvuk ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002565 $a ticho ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001435 $a akustika
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0101814 $a kolektivní monografie
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    675
      
    $a 778.534.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 681.84 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 534 $z cze
    675
      
    $a 534.32 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 534.86 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 78 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 78.06 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 534.86 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8:082) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0113321 $a Rataj $b Michal $f 1975- $4 070
    710
    02
    $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20190716 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135
    T85
      
    $x existuji fulltexy

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.