Počet záznamů: 1  

Pišta

  1. NázevPišta
    Podnázevo diele Petra Pišťanka
    Aut.údajezostavili: Václav Macek, Zuzana Goleinová
    Další autoři Macek Václav (1952-) Goleinová Zuzana (1999-)
    Vydání1. vyd.
    Vyd.údaje Bratislava : FOTOFO / Stredoeurópsky dom fotografie : Slovenský filmový ústav, c2023
    Fyzický popis- 182 s.: il., barev. il., faksim., portréty
    PoznámkyAutoři: Adam Gazdič, Zuzana Goleinová, Matej Ambroš, Peter Ulman, Peter Darovec, Peter Karpinský, Marian Jaslovský, Václav Macek, Peter Michalovič, Martin Šmatlák. - Úvod. - Seznam ilustrací. - Rejstřík filmů. - Jmenný rejstřík. - Bibliografické poznámky
    AnotaceSborník "Pišta" je výstupem ze stejnojmenného semináře, který se konal 4.dubna 2022 v bratislavském kině Lumière v rámci Týdne slovenského filmu a věnoval se životu a dílu spisovatele Petra Pišťanka. Publikaci otvírá příspěvek Mariána Jaslovského, který je nejen osobní vzpomínkou na Pišťanka, ale naznačuje i šířku jeho záběru v různých disciplínách. Text literárního vědce Petra Darovca „Jazyk umenia, umenie jazyka“ připomíná, že Pišťanek svými díly přinesl v 90. letech do slovenské literatury nový způsob uměleckého ztvárnění světa a tím zásadně rozšířil hranice domácí umělecké prózy. Darovec představuje Pišťánka jako porevolučního prozaika, jehož náměty byly realizované ve filmech. Zároveň konstatuje, že na rozdíl od jeho přínosu slovenské literatuře se žádná z filmových či divadelních adaptací nezapsala do dějin svého druhu tak výrazně, jako se to podařilo jeho literární tvorbě. Vztahu Pišťánkových děl a komiksu se věnuje analytický příspěvek spisovatele a jazykovědce Petera Karpinského, přičemž reálný vliv komiksu na spisovatelovu tvorbu najdeme jen v kolektivním díle Roger Krowiak – Vlastnou zbraňou zblízka. Filmový publicista Matej Ambroš píše o filmové adaptaci románu Rivers of Babylon. Estetik a filmolog Petr Michalovič přináší analýzu románu samotného i filmu. Adam Gazdič reflektuje snímek Muzika stejně jako Martin Šmatlák. Text Zuzany Goleinové se zaměřuje na Rukojemníka (Jak jsme hráli čáru) a Václav Macek nachází ve stejném filmu paralely se snímky Stanislava Barabáša "Pieseň o sivom holubovi" a "Tango pre medveďa" ze 60. let. Sborník uzavírá příspěvek Petra Ulmana, který chrakterizuje Pišťánkovo filmově-publicistické působení.
    ISBN978-80-85739-90-9 (brož.)
    Hesla pers. Pišťanek Peter (1960-2015)
    Hesla akce PIŠTA (2022)
    Film Rivers of Babylon 1998
    Muzika 2007
    Jak jsme hráli čáru 2014
    Předmět.hesla literatura a film * jazyk a film * scenáristé. Slovensko(Československo). Slovensko * spisovatelé. Slovensko(Československo). Slovensko * filmové adaptace literární předlohy * filmová kritika * filmová hudba * filmová estetika * umění a film * hudba a film
    Form.deskr. sborníky, biografie, studie
    Systemat.(082), (066), , (092), 929, (048.8), 791.636:78, 791.32.072.3, 72/79+791, 78+791, 791.32.01:111.852, 791.632-051, 821.162.4-051, 821.162.4.09, 81+791, 82+791, 791.632=025:82, 741.52
    Jazyk dok.slo - slovenština
    Země vyd.SK - Slovenská republika
    Druh dok.ASB - Sborníky
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00247052
    Počet ex.1, z toho volných 0, prezenčně 1
    Databázexxxk - Knihy
    SignaturaPřír.čísloLokaceDislokaceCSInfo
    434490122969FONDSKLADpouze prezenčně
    Pišta

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.