Počet záznamů: 1  

Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace

  1. NázevHranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace [rn]
    Aut.údajeTomáš Polenský
    Autor Polenský Tomáš (1987-)
    Fyzický popis- schém., tabulka
    Zdroj.dok.  Proměny dramaturgie, S. 136-148
    PoznámkyPoznámky v textu
    AnotaceStať z kolektivní monografie z 1. ročníku odborné konference Proměny dramaturgie. Režisér, střihač a kameraman Tomáš Polenský se v tomto příspěvku snaží naznačit směr, jakým se dá dramaturgicky přistupovat k filmům, které vybočují z pravidel tzv. klasické dramaturgie. Nejdříve se zaměřuje na definici příběhu a jeho základní elementy, dále se věnuje příběhu z pohledu kognitivní psychologie a evoluční biologie. Následně načrtává teorii příběhového trojúhelníku tak, jak ji definoval americký lektor tvůrčího psaní a pedagog Robert McKee, a popisuje jednotlivé druhy příběhu; seznamuje s dramaturgickou pyramidou česko-severomakedonského režiséra, herce a střihače Ivo Trajkova. V poslední části studie se dívá na dramaturgická specifika jednotlivých druhů příběhu, a pokouší se tak naznačit koncepci alternativní dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace.
    Předmět.hesla filmová dramaturgie * filmová tvorba * filmová teorie * filmové vzdělávání * narace ve filmu * vyprávění postavy
    Form.deskr. stati, studie
    Systemat.791.3, 791.51, 791.2:792.027, 791.62-026.15, 791.32.01, (049), (048.8)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00217650
    Signatura42418
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.