Počet záznamů: 1
Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace
Název Hranice příběhu a dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace [rn] Aut.údaje Tomáš Polenský Autor Polenský Tomáš (1987-) Fyzický popis - schém., tabulka Zdroj.dok. Proměny dramaturgie, S. 136-148
Poznámky Poznámky v textu Anotace Stať z kolektivní monografie z 1. ročníku odborné konference Proměny dramaturgie. Režisér, střihač a kameraman Tomáš Polenský se v tomto příspěvku snaží naznačit směr, jakým se dá dramaturgicky přistupovat k filmům, které vybočují z pravidel tzv. klasické dramaturgie. Nejdříve se zaměřuje na definici příběhu a jeho základní elementy, dále se věnuje příběhu z pohledu kognitivní psychologie a evoluční biologie. Následně načrtává teorii příběhového trojúhelníku tak, jak ji definoval americký lektor tvůrčího psaní a pedagog Robert McKee, a popisuje jednotlivé druhy příběhu; seznamuje s dramaturgickou pyramidou česko-severomakedonského režiséra, herce a střihače Ivo Trajkova. V poslední části studie se dívá na dramaturgická specifika jednotlivých druhů příběhu, a pokouší se tak naznačit koncepci alternativní dramaturgie filmů s nízkým nebo nulovým stupněm narace. Předmět.hesla filmová dramaturgie * filmová tvorba * filmová teorie * filmové vzdělávání * narace ve filmu * vyprávění postavy Form.deskr. stati, studie Systemat. 791.3, 791.51, 791.2:792.027, 791.62-026.15, 791.32.01, (049), (048.8) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00217650 Signatura 42418 Databáze xcla - ČLÁNKY článek
Počet záznamů: 1