Počet záznamů: 1  

Život a dílo Andreje Tarkovského jako hledání domova

  1. NázevŽivot a dílo Andreje Tarkovského jako hledání domova
    Aut.údajePetr Gajdošík
    Autor Gajdošík Petr (1968-)
    Fyzický popis- 1 il.
    Zdroj.dok.  Film a doba, Roč. 65, č. 2 (2019), s. 106-107
    Recenz.dok.  Andrej Tarkovskij : skutečnost a sny o domově  /   Filimonov Viktor Petrovič (1947-);  Téra Michal (1976-);  Houdek Jakub Lev (1983-) . Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2018.
    PoznámkyRubrika: Kniha. - Poznámky
    AnotaceRecenze monografie Viktora Filimonova, která vyšla v českém překladu Michala Téry v roce 2019 v nakladatelství Pavel Mervart. Monografie o jedné z nejvýznamnějších osobností světové kinematografie přináší osobitý pohled na dílo tohoto tvůrce a je založena na zdrojích u nás dosud málo známých.
    Hesla pers. Tarkovskij Andrej (1932-1986)
    Předmět.hesla režiséři. Sovětský svaz. Francie * filmová tvorba * filmová režie * filmová literatura
    Form.deskr. recenze
    Systemat.791.633-051(47+57)+(44), 82:791, 791.633, 791.62-026.15, (0:82-95)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RP - Články
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00216311
    Signatura7464/2019
    Databázexcla - ČLÁNKY
    Infoe-dokument je přístupný registrovaným uživatelům
    článek

    článek

    Název
    Film societies in Germany and Austria 1910-1933
    Podnázev
    tracing the social life of cinema
    Aut.údaje
    Michael Cowan
    Autor
    Cowan Michael (1971-)
    Vyd.údajeFyzický popis
    - 273 s.: il., faksim.
    Poznámky
    Bibliografie na s. 251-268. - Bibliografické odkazy. - Rejstřík
    Anotace
    Tato studie sleduje vývoj raných filmových společností v Německu a Rakousku, od vzniku "of mass movie theaters" v 10. letech 20. století až po turbulentní roky pozdní Výmarské republiky. Autor zkoumá rozmanitou škálu filmových sdružení (společností, spolků) a přistupuje k nim jako ke skupinám vznikajícím za účelem pochopení nového média a možnosti jeho ovlivnění. Filmová sdružení se Cowanovi jeví jako projekt, který se vynořil ze světa tzv. amatérské vědy. Prostřednictvím interdisciplinárního přístupu (v dialogu se sociálními dějinami, historií tisku a archeologií médií) transformuje naše teoretické chápání toho, co byla filmová společnost a jak fungovala. Filmová sdružení byla podle Cowana produktivními společenskými formacemi, které učily lidi, jak rozvíjet zájem o film, jak jej chápat apod.
    ISBN
    978-94-6372-547-7 (váz.)
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.